193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Nu evitati cerealele, pastele si orezul

Nu evitati cerealele, pastele si orezul

      Trimite pe mail Printeaza
Nu evitati cerealele, pastele si orezul
Produse alimentare precum painea integrala, cerealele complexe, orezul, pastele si cartofii sunt o parte importanta a oricarei diete care se pretinde a fi sanatoasa. Daca reusim ca intr-adevar sa alternam mesele de peste zi alegand intreaga gama de cereale si alimente vegetale disponibile pe piata agroalimentara atunci putem spune ca vom avea numai de castigat din acest lucru.

Asa cum se stie varietatea de produse alimentare enumerate mai sus trebuie sa constituie cam o treime din cantitatea de produse pe care o ingeram zilnic. Ele sunt importante nu doar pentru energia pe care o ofera, dar in egala masura ne procura si cantitatea de fibre alimentare necesara bunei intretineri a sistemului digestiv. Calciul, fierul sau gama de vitamine B continuta aici nu e de neglijat, iar cei care cred ca o astfel de dieta te poate predispune la ingrasare se cam inseala intrucat aceste produse sunt destul de sarace in grasimi.

Este bine insa sa supraveghem nu atat cantitatea de orez, paste sau cartofi pe care o mancam zilnic cat nivelul de grasimi prezente in elementele pe care le folosim la gatitul acestor alimente. In realitate uleiurile folosite la gatit, sosurile grase sau alti aditivi ne pot ingrasa si nu cerealele sau pastele in sine. Sa renunti la asemenea gama de produse doar pentru ca ai auzit ca astfel poti castiga in greutate este o greseala deci si e de preferat sa schimbam mai degraba modul in care le pregatim decat sa renuntam definitiv la ele.

Mancarea bogata in fibre alimentare va fi mereu o alternativa sanatoasa si ce e bine de stiut este faptul ca aceste fibre nu pot fi gasite decat in legume, fructe si cereale si nicidecum in produsele de origine animala. Unele fibre alimentare sunt insolubile si ajuta la o buna digestie eliminand riscurile aparitiei constipatiei, iar alte fibre alimentare sunt partial solubile acestea ajutand si ele la reducerea nivelului de colesterol din sange. Important de stiut este si faptul ca astfel de alimente dau consumatorului senzatia de satietate astfel incat acesta nu va dori sa manance prea mult si se va evita asa cresterea necontrolata in greutate.

Ce nu se recomanda totusi cand vine vorba de asemenea produse alimentare este consumul lor dupa trecerea unei perioade prea mari de timp de cand au fost gatite. Orezul, cartofii sau alte astfel de alimente trebuie consumate imediat dupa ce au fost gatite, la o temperatura convenabila, si nu dupa o zi sau daca au fost lasate mai multe ore la temperatura camerei. In asemenea situatii alimentele pierd mult din proprietatile lor initiale si pot aduce chiar prejudicii sanatatii noastre deci e recomandat sa gatim mai des, dar sa mancam sanatos.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2009-03-20 Vizualizari: 3549


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Nu evitati cerealele, pastele si orezul, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru clatite mai pufoase, adaugati in aluat un albus batut spuma.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Piper Szechuan
Piperul Szechuan (Sichuan) isi trage numele de la o provincie din China, unde este des utilizat in b...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Ca sa faci o placinta cu mere din nimic, trebuie ca mai intai sa creezi universul"
Carl Sagan
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro