193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Recomandari alimentare pentru femeile insarcinate...

Recomandari alimentare pentru femeile insarcinate

      Trimite pe mail Printeaza
Recomandari alimentare pentru femeile insarcinate
Pe toata durata sarcinii femeile trebuie sa se asigure ca dieta lor alimentara le ofera suficienta energie si nutrimente benefice nu doar pentru ele ci si pentru bebelus. Este o perioada cand trupul cunoaste modificari majore si e de dorit sa stii cum sa te descurci si cu acest aspect nu intotdeauna placut.

Si in cazul femeilor gravide diversitatea alimentara poate face diferenta intre un trai usor si relaxat sau o etapa pe care ai vrea sa o uiti cat mai curand posibil. Fructele si sucurile naturale din abundenta sunt secretul reusitei si in aceasta situatie fiind recomandate cel putin 5 portii de fructe zilnice combinate cu sucuri proaspete facute pe loc.

Mancarea bogata in fibre alimentare este un imperativ putandu-se insa combina si cu produse de origine animala foarte proaspete precum carnea de pui, pestele, ouale si branzeturile. Nu exagerati totusi cu alimentele bogate in grasimi si alegeti tot pe acelea cu continut redus de grasimi.

Produsele lactate precum laptele, iaurtul si branzeturile nu trebuie servite daca nu se cunoaste cu exactitate sursa lor de provenienta si se recomanda produse pasteurizate si ambalate corespunzator. Desi e tentant nu e bine sa combinam prea des laptele cu biscuiti, placinte sau prajituri deoarece acestea au un continut prea mare de zahar, dar si de grasimi si nu e recomandat sa se scape de sub control acest aspect.

Sandviciurile usoare sunt si acestea o alternativa excelenta intre mesele principale atata vreme cat nu contin prea multe grasimi si sunt insotite si de legume si zarzavaturi proaspete. Nu uitati nici de supele bogate in vitamine intrucat pot intotdeauna constitui o varianta fericita la alte feluri alimentare.

Acidul folic trebuie asigurat si prin consumul de suplimente prescrise de catre medicul specialist cam pana in a 12-a sapatamana de sarcina si bineinteles prin consumul zilnic de cereale si zarzavaturi. Pentru o mai buna fixare a fierului in organism combinati mesele cu continut mare de fier cu sucuri bogate in vitamina C pentru a usura procesul de absorbtie. Evitati ceaiul si cafeaua atunci cand faceti astfel de cure de produse cu continut important de fier.

Vitamina D este esentiala pe toata perioada sarcinii de aceea ca si in cazul acidului folic medicul va poate prescrie suplimente pe care sa le luati zilnic atata vreme cat va considera dansul ca e necesar. Daca puteti face si niste bai scurte de soare este ideal, dar daca nu e posibil acest lucru atunci consumati mai multe alimente bogate in vitamina D precum pestele, pestele conservat in ulei sau produsele fortificate cu vitamina D oferite de catre producatorii autorizati.

Spre deosebire de celelalte vitamine, in cazul vitaminei A se recomanda moderatie de aceea atentie totusi la cantitatea de peste pe care o consumati saptamanal pentru ca si acesta este bogat nu doar in alte substante, dar contine si o doza mare de vitamina A. De evitat vor fi si branzeturile fermentate indelung sau laptele nepasteurizat intrucat acestea pot contine multe bacterii daunatoare atat mamei cat si fatului. Pateurile, inclusiv cele vegetale sunt total nerecomandate si de asemenea ouale crude sau negatite suficient de bine.

Nu consumati carne care nu a fost bine fiarta sau prajita si sub nici o forma nu ingerati carne cruda deoarece astfel se pot face foarte usor intoxicatii alimentare diverse. Carnatii si mezelurile in general sunt din acest motiv de evitat, iar ficatul il puteti servi doar la ocazii insa si atunci bine preparat si nu semicrud sau in sange. Anumite sortimente de peste trebuie si acestea evitate pentru ca prezinta un nivel de mercur prea ridicat. Pestele-spada, merlinul, carnea de rechin, hamsiile si alte produse similare trebuie lasate deoparte si le puteti savura in liniste mai tarziu, dupa ce veti scapa si de perioada de alaptare. Nu evitati totusi pestele, dar limitati-va la maximum 2 portii pe saptamana.

Alcoolul si cafeaua trebuie reduse la minimum, iar daca este posibil incercati sa renuntati definitiv la ele pe toata perioada sarcinii. Atentie si la bauturile energizante, la alimentele cu continut mare de cacao si la ciocolata pentru ca si acestea pot avea repercusiuni negative asupra greutatii copilului la nastere. Un pahar de vin natural nu va poate face rau insa e bine sa nu fie puternic alcoolizat. De asememena incercati sa nu consumati alune, nuci sau alte alimente similare recunoscute pentru alergiile pe care le pot induce.

Consumati deci din abundenta fructe, zarzavaturi si legume cat mai proaspete, iaurturi sau branzeturi sarace in grasimi, cereale diverse, paine integrala si beti cat mai multe sucuri naturale. Verificati-va constant greutatea si tensiunea arteriala si nu uitati sa faceti si vizite regulate la medicul specialist. Alternati momentele de odihna deplina cu plimbari in aer liber si putina miscare prescrisa tot de medic si in rest nu puteti decat sa sperati ca lucrurile vor decurge multumitor mai ales ca dumneavoastra ati facut cam tot ce se poate face in acest sens.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2009-04-03 Vizualizari: 12734


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Recomandari alimentare pentru femeile insarcinate, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Puneti o lingura de otet in apa in care fierbeti cartofii, isi vor pastra culoarea alba.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Limnophila
Limnophila aromatica este o planta tropicala, originara din Asia de S-E unde creste foarte bine in z...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Linistea este calmul mintii, este pentru spirit ceea ce somnul este pentru corp, hrana si improspatare"
William Penn
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro