193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Ce mancam si ce nu pentru a ne bucura de o sanatate de fier?...

Ce mancam si ce nu pentru a ne bucura de o sanatate de fier?

      Trimite pe mail Printeaza
Ce mancam si ce nu pentru a ne bucura de o sanatate de fier?
Alimentatia sanatoasa poate reduce riscul de imbolnavire cu pana la 80 de procente fiind deja larg cunoscut faptul ca o dieta haotica este principalul factor de risc pentru decesul prematur alaturi de niveluri crescute ale stresului si factorii de poluare.

O alimentatie echilibrata, menita sa ne confere o sanatate de fier nu este nici greu de adoptat si nici nu presupune investitii mari, dar necesita din partea noastra mici eforturi de vointa, o informare corecta si respectarea unor pasi simpli pe care sa ii urmam pe tot parcursul vietii noastre.

Dintre alimentele recomandate pentru o astfel de dieta se remarca in primul rand fructele si legumele viu colorate care, impreuna cu zarzavaturile si grasimile sanatoase, ne ofera zilnic nutrimentele de care avem nevoie, organismul putand astfel sa isi indeplineasca la superlativ sarcinile sale.

Apa si cerealele integrale vin pe locul imediat urmator, contribuind din plin la buna detoxifiere a organismului prin aportul bun de lichid si fibre alimentare pe care il aduc in organismul nostru uneori suprasolicitat de portiile prea mari consumate peste zi.

Acizii grasi omega 3 si omega 6 obtinuti din peste, oua, fructe de mare sau carnea de pasare sunt de asemenea esentiali pentru intretinerea sanatatii noastre si nu trebuie sa consumam chiar zilnic portii din aceste alimente pentru a ne bucura de o sanatate buna.

Proteinele din produsele animale alaturi de calciu contribuie si acestea la intretinerea sanatatii noastre, dezvoltandu-ne multumitor masa musculara si sistemul osos si protejandu-ne de boala atunci cand factorii diversi de risc ne ameninta sanatatea.

In ce priveste interdictiile de ordin alimentar de care ar trebui sa tinem mereu seama, nu trebuie sa se uite urmatoarele, cu un grad crescut de risc pentru sanatatea noastra pe termen lung:

- limitati la minimum introducerea grasimilor saturate la dieta;
- nu apelati decat foarte rar la inlocuitorii alimentari din comert, majoritatea obtinuti in mod artificial;
- nu cumparati un produs alimentar decat daca eticheta specifica foarte clar faptul ca nu contine substante periculoase pentru sanatate;
- gatiti mai ales cu produse sarace in colesterol;
- apelati in primul rand la alimentele cu indice glicemic scazut si evitati zaharul la dieta;
- evitati definitiv grasimile trans si cele hidrogenate din multe produse procesate;
- nu apelati prea des la alimente conservate la cutie sau la alimente dezhidratate, congelate etc.;
- folositi cu predilectie condimente cat mai proaspete si feriti-va de amestecurile de condimente care adesea contin aditivi alimentari periculosi;
- nu uitati sa introduceti la dieta alimente recunoscute pentru rolul lor pozitiv pentru sistemul circulator si pentru sanatatea inimii.;
- folositi sarea in cantitati mici la gatit.

Pentru beneficii sporite, la gatit este indicat sa se apeleze frecvent la metodele sanatoase de preparare a mancarii, dintre acestea gatitul la aburi si gatitul la cuptor remarcandu-se in mod special ca sanatoase.

Nu in ultimul rand, ustensilele folosite la gatit trebuie sa fie de cea mai buna calitate deoarece si conditia proasta a acestora va aduce deservicii sanatatii noastre. Multe produse asa-zis de succes au aparut pe piata, iar savantii in medicina de fiecare data au venit sa confirme sau sa infirme eficienta lor pentru un gatit sanatos.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2011-08-17 Vizualizari: 2006


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Ce mancam si ce nu pentru a ne bucura de o sanatate de fier?, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Puneti o lingura de otet in apa in care fierbeti cartofii, isi vor pastra culoarea alba.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Papadia
Papadia (Taraxacum officinale) si-a dobandit un loc binemeritat in traditia culinara gratie grecilor...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Daca vrei sa eviti bolile , mananca mai putin. Daca vrei sa-ti prelungesti viata, fa-ti mai putine griji"
Chu Hui Weng
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro