193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Vitaminele din gama complex B si sindromul premenstrual...

Vitaminele din gama complex B si sindromul premenstrual

      Trimite pe mail Printeaza
Vitaminele din gama complex B si sindromul premenstrual
Recunoscute pentru rolul bun pe care il au in reglarea proceselor vitale ale organismului, vitaminele din gama B sunt mai nou propuse ca utile si pentru ameliorarea simptomelor care insotesc sindromul premenstrual, savantii obervand faptul ca femeile care consuma o dieta bogata in vitamine din gama B nu au probleme atat de mari la menstruatie precum cele care nu dau importanta acestor vitamine.

Spanacul, cerealele integrale, ficatul de vita, ouale, broccoli, cartofii, caisele, pestele, iaurtul sau laptele sunt doar cateva dintre alimentele bogate in vitamine din gama B, iar persoanele care au meniurile zilnice bine diversificate nu vor duce cu siguranta lipsa de aceste vitamine, femeile beneficiind si de un ajutor suplimentar in preajma menstruatiei.

Aproximativ 2 grame de vitamina B1 pe zi si si circa 2,5 grame de vitamina B2 pe zi vor face minuni pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual, un numar covarsitor de femei supuse studiilor stiintifice demonstrand faptul ca aceste valori sunt realiste si ca merita recomandate tuturor femeilor din intreaga lume. Numite si tiamina si riboflavina, cele doua vitamine nu sunt greu de procurat din alimentatie, existand pe piata alimentara si produse fortificate special cu tiamina si riboflavina.

Si celelalte vitamine din gama B sunt importante pentru o dieta echilibrata, avand un impact deosebit de pozitiv asupra organismului, dar tiamina si riboflavina s-a demonstrat ca au un rol decisiv pentru ameliorarea sau chiar si eliminarea definitiva a problemelor experimentate de multe femei in preajma menstruatiei.

Conform studiilor mai vechi, necesarul de vitamina B1 sau B2 se situa cu putin peste 1 gram zilnic, dar aporturile mai mari vor oferi suplimentar si beneficiile amintite anterior si de aceea savantii recomanda ca aceste doua vitamine sa fie prezente la dieta intr-o proportie dubla fata de ceea ce se recomanda in trecut.

In special legume, fructe si verdeturi precum spanacul, bananele, caisele, broccoli, cartofii etc. pot furniza necesarul zilnic de 2 grame si chiar mai mult, meniurile vegetariene reusind sa stopeze si eventualele cresteri in greutate care ar insoti noua dieta. Si cerealele integrale contin cantitati insemnate de vitamina B1 si B2, ele trebuind consumate atat la micul-dejun cat si peste zi, sub forma de paine integrala, dar nu in cantitati prea mari pentru a se tine astfel sub control si greutatea corporala.

Exista si femei care nu pun un accent special pe aportul de vitamine B la dieta si care nu au probleme speciale in preajma menstruatiei, iar acestea nu vor trebui neaparat sa pluseze la acest capitol deoarece organismul lor se descurca multumitor si cu cantitati mai mici de tiamina si riboflavina.

Persoanele care insa au mari probleme la menstruatie, este recomandat sa creasca cantitatile de vitamina B1 si B2 in alimentatie, astfel fiind ameliorate simtitor si durerile de cap, crampele, oboseala sau iritabilitatea care pot insoti adesea sindromul prementrual. Suplimentele alimentare cu aceste vitamine nu trebuie sa fie prima alegere, medicii recomandand mai intai sursele alimentare si doar in cazuri izolate si suplimentele vitaminoase.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2011-10-28 Vizualizari: 2352


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Vitaminele din gama complex B si sindromul premenstrual, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Iasomia
Iasomia (Jasminum officinale) este o planta foarte cunoscuta care provine din aria Marii Mediterane ...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Instruirea mintii este la fel de necesara ca hrana pentru corp"
Cicero
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro