193135987363285

Lifestyle

Home» Sfaturi ...» Lifestyl...» Reguli de viata care iti permit sa traiesti mai mult si mai ...

Reguli de viata care iti permit sa traiesti mai mult si mai sanatos

      Trimite pe mail Printeaza
Reguli de viata care iti permit sa traiesti mai mult si mai sanatos
Incepand cu perioada adolescentei femeile au nevoie de o alimentatie bogata in calciu, fier si acid folic, dozele zilnice recomandate diferind dupa grupele de varsta, dar nu foarte mult. Alaturi de aceste nutrimente, alimentatia femeilor trebuie de asemenea suplinita zilnic cu suficiente calorii pentru a permite organismului sa functioneze la parametrii sai optimi, in principiu cerandu-se aproximativ 1800 de calorii, uneori mai mult si alteori mai putin in functie de rata metabolismului si de obiectivele fixate la dieta.

Multe femei in prezent aleg sa isi coboare necesarul de calorii pana la 1500 pe zi, si nu e neaparat un lucru rau, dar e bine de stiut ca acesta este pragul cel mai de jos pentru aportul zilnic de calorii, orice persoana care trece de acest prag pentru mai mult de 7 zile riscand foarte mult sa experimenteze probleme diverse de sanatate, toate generate de aportul prea mic de calorii la dieta. Caloriile nu se procura la intamplare, si aici medicii recomandand o balanta relativ stricta pentru principalele categorii de nutrimente, respectiv cerandu-se ca meniurile zilnice sa includa 65-75 procente carbohidrati, 10-15 procente proteine si restul grasimi sanatoase, de preferat mononesaturate si polinesaturate.

Pentru reducerea riscului de boala, femeile au nevoie si de suplimentarea dietei cu multi antioxidanti, vitaminele A, C si E, zincul, magneziul, potasiul si bineinteles, calciul trebuind sa nu lipseasca de la mesele zilnice. Consumul regulat de cereale integrale, legume boabe si alte legume va furniza din plin si gama de vitamine B, acestea fiind esentiale pentru sanatatea creierului, a parului, unghiilor si a altor organe vitale. In contrapartida, aportul de zahar trebuie limitat la minimum deoarece zaharul genereaza mereu inflamatii in organism, inclusiv daca se consuma produse care il contin si nu doar zaharul alb ca atare.

Ca reguli alimentare simple si usor de urmat, tot medicii recomanda tuturor femeilor:
- consume alimente cat mai diverse;
- sa prefere legumele viu colorate pentru aportul lor de antioxidanti;
- sa consume obligatoriu si cereale integrale, chiar si daca se opteaza doar pentru painea integrala;
- sa serveasca des intre mese fructe si legume crude;
- sa reduca la minimum aportul de zahar, sare si grasimi saturate;
- sa reduca la 1-2 cesti consumul de cafea si sa consume alcool doar ocazional;
- sa consume multa apa peste zi
- sa isi mentina greutatea la un nivel satisfacator;
- sa faca multa miscare fizica, cu atat mai mult cu cat inainteaza in varsta.

Un lucru nu intotdeauna usor de calculat la dieta este aportul zilnic de grasimi, dar si aici nutritionistii vin sa aduca clarificarile necesare ei recomandand ca doar 30 de procente din cele 1800 de calorii zilnice sa fie procurate din grasimi, restul urmand sa provina preponderent de la carbohidrati, adica din fructe, cereale si legume. In ce priveste grasimile saturate, acestea vor reprezenta doar 1/3 din cele 30 de procente care reprezinta totalul de grasimi admise la o dieta corecta, iar restul de 2/3 va fi oferit de grasimile mononesaturate si polinesaturate obtinute din uleiuri vegetale, legume, nuci, alune, seminte, migdale si alte produse care contin aceste grasimi sanatoase.

Toate suplimentele alimentare care se doresc a fi introduse la dieta trebuie sa primeasca mai intai aprobarea medicului, multe dintre acestea putand de fapt sa fie procurate direct din preparatele zilnice, iar altele fiind uneori utile pentru atingerea unor obiective diverse. Suplimentele cu fibre alimentare nu sunt nici aceasta necesare daca se consuma regulat o dieta bogata in fructe, legume si cereale integrale insa, in caz contrar, aceste suplimente sunt calduros recomandate, fibrele alimentare reprezentand o parte majora a dietei femeilor de orice varsta.

Nu e deloc dificil sa iti oferi o alimentatie sanatoasa si sa te mentii activa pana la varste inaintate, iar motivatii puternice pentru a iti prelungi speranta de viata si pe acesta cale exista, slava domnului, dar te apuca mirarea in zilele noastre cand vezi cat de usor pot fi incalcate regulile nescrise ale frumusetii si elegantei feminine prin neglijenta, nepasare sau o cruda si inexplicabila incapatanare. Nu este desigur obligatoriu ca toate femeile sa arate bine si sa traiasca de asemenea bine insa atunci cand iti stabilesti si asemenea obiective in viata trebuie totusi sa faci si niste mici sacrificii pentru ca merita cu adevarat efortul si pentru ca astfel arati ca iti pasa si de tine, dar si de toti cei dragi din jurul tau.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2011-11-04 Vizualizari: 2191


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Reguli de viata care iti permit sa traiesti mai mult si mai sanatos, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Lifestyle Lifestyle pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Bucataria dominicana – Gastronomia specifica unei tari din America Centrala
Anual, pe 27 februarie, adica astazi, este marcata Ziua Republicii Dominicane. Cel mai adesea, am auzit de aceasta tara cu prilejul difuzarii stirilor despre vacantele de lux ale vedetelor. Bucataria
Cuptorul cu microunde – Intre mit si adevar
In ultimii ani au aparut tot mai multe afirmatii potrivit carora utilizarea cuptorului cu microunde este nociva pentru sanatatea noastra. In ciuda faptului ca ne ajuta sa economisim timp pretios, manc
Checuri pufoase
Checurile sunt deserturi rapide si gustoase, perfecte alaturi de o ceasca de cafea sau ceai fierbinte. Ti-am pregatit cateva retete inspirate. - Chec cu iaurt si goji; - Chec patru sferturi cu ciocola
Cum depozitam condimentele – 5 reguli de respectat
Cel mai adesea, cumparam condimentele la plic. Pentru fripturi si legume aromate la cuptor si nu numai, luam din magazin oregano, busuioc, patrunjel, maghiran, scortisoara s.a.m.d. Desfacem apoi plicu
Folia de aluminiu – La ce anume o poti intrebuinta prin locuinta
Numeroase studii au concluzionat ca folia de aluminiu este foarte nociva, motiv pentru care trebuie sa renuntam la o mai folosi atunci cand gatim sau cand pregatim sandvisurile de luat la munca. Acest
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Folositi putine prajeli si condimente picante pentru masa de sarbatori si multe sosuri usoare.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Chana dal
Dal este un fel de mancare specific Indiei si zonelor invecinate, care se realizeaza din legume boab...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Cu bucataria plina saracia e vecina"
Proverbe si zicatori
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro