193135987363285

Lifestyle

Home» Sfaturi ...» Lifestyl...» Un organism echilibrat se faureste mai ales in bucatarie...

Un organism echilibrat se faureste mai ales in bucatarie

      Trimite pe mail Printeaza
Un organism echilibrat se faureste mai ales in bucatarie
Prepararea meselor zilnice si sanatatea familiei sunt probleme strand legate intre ele, fiind obligatoriu ca persoana/persoanele care gatesc in mod regulat pentru intreaga familie sa fie bine initiate in toate aspectele privitoare la nutritia echilibrata si de asemenea sa aiba acces si la ghiduri alimentare sau carti de bucate de unde sa isi poate procura retete culinare satisfacatoare pentru necesitatile alimentare ale tuturor membrilor familiei.

Din acest punct de vedere, a se miza prioritar pe introducerea zilnica de legume, zarzavaturi si cereale integrale in meniu este o decizie de bun-simt si foarte sanatoasa, carnea si alte produse animale fiind de asemenea necesare, dar numai in proportie de 15-20 procente din totalul ingredientelor folosite pentru prepararea meselor zilnice.

Un procent similar, usor mai mic, va trebui obligatoriu sa fie suplinit si de grasimile sanatoase, ramanand astfel ca aproximativ 65-70 procente din totalul ingredientelor sa fie preluat de legume, zarzavaturi si cereale, acestea constituind dintotdeauna baza unei alimentatii sanatoase, mai ales atunci cand sunt procurate din surse de incredere, evitandu-se pe cat posibil alimentele procesate si in special zaharul alb si faina rafinata.

Proteinele din carne si produsele animale sunt deosebit de utile pentru orice dieta de intretinere, dar este bine sa se apeleze alternativ si la proteinele obtinute din zer, grau, soia sau alt tip de proteine care vin in general sub forma de pudra organica. O regula simpla ne spune ca raportul dintre cantitatea necesara de proteine si greutatea corporala ar trebui sa fie de 1:1, astfel incat pentru fiecare kilogram de masa corporala va fi necesar sa se introduca in dieta 1 gram de proteine.

Un meniu sanatos nu este considerat astfel in absenta apei si a fibrelor alimentare, acestea din urma putand fi procurate cu usurinta daca se introduc multe legume si cereale la prepararea meselor zilnice. Suplimentar, deserturile si gustarile dintre mese ar trebui sa includa fructe si legume cu indice glicemic mic (mere, prune, citrice, banane, struguri, pepene galben, morcovi tineri, telina, etc.), acestea putand fi usor preparate sau consumate ca atare, dar fara zahar.

Oferind intregii familii meniuri echilibrate, preparate simplu si in acord cu recomandarile nutritionistilor, nu putem decat sa ne bucuram de toate, boala si disconfortul generat de alimentatia haotica nemaifiind prezente in viata noastra. Copiii in special vor beneficia din plin de acest lucru, ei insisi putand sa ia parte la crearea meniurilor pentru a deprinde de la varste fragede aceleasi bune obiceiuri pe care le observa la adultii preocupati deopotriva de sanatatea celor mici cat si de propriul bine.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2011-11-07 Vizualizari: 2043


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Un organism echilibrat se faureste mai ales in bucatarie, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Lifestyle Lifestyle pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Bucataria dominicana – Gastronomia specifica unei tari din America Centrala
Anual, pe 27 februarie, adica astazi, este marcata Ziua Republicii Dominicane. Cel mai adesea, am auzit de aceasta tara cu prilejul difuzarii stirilor despre vacantele de lux ale vedetelor. Bucataria
Cuptorul cu microunde – Intre mit si adevar
In ultimii ani au aparut tot mai multe afirmatii potrivit carora utilizarea cuptorului cu microunde este nociva pentru sanatatea noastra. In ciuda faptului ca ne ajuta sa economisim timp pretios, manc
Checuri pufoase
Checurile sunt deserturi rapide si gustoase, perfecte alaturi de o ceasca de cafea sau ceai fierbinte. Ti-am pregatit cateva retete inspirate. - Chec cu iaurt si goji; - Chec patru sferturi cu ciocola
Cum depozitam condimentele – 5 reguli de respectat
Cel mai adesea, cumparam condimentele la plic. Pentru fripturi si legume aromate la cuptor si nu numai, luam din magazin oregano, busuioc, patrunjel, maghiran, scortisoara s.a.m.d. Desfacem apoi plicu
Folia de aluminiu – La ce anume o poti intrebuinta prin locuinta
Numeroase studii au concluzionat ca folia de aluminiu este foarte nociva, motiv pentru care trebuie sa renuntam la o mai folosi atunci cand gatim sau cand pregatim sandvisurile de luat la munca. Acest
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Frisca este obligatorie de sarbatori deci cautati sa fie pe cat posibil si proaspata, si foarte gustoasa.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Galangal
Galangalul este denumirea generica pentru o specie de plante originare din Asia de S-E folosite pe p...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Femeia e ca inghetata: daca nu o mananci repede, se topeste"
Bisanne de Soleil
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro