193135987363285

Lifestyle

Home» Sfaturi ...» Lifestyl...» Cum sa ne oferim zilnic o alimentatia bogata in nutrimente d...

Cum sa ne oferim zilnic o alimentatia bogata in nutrimente de calitate?

      Trimite pe mail Printeaza
Cum sa ne oferim zilnic o alimentatia bogata in nutrimente de calitate?
Nu este deloc o sarcina usoara in prezent sa iti procuri tie si intregii familii alimente pline de nutrimente, care sa nu contina prea multe calorii, dar care sa poate fi folosite de catre organism pentru sustinerea functiilor sale vitale, asemenea alimente fiind din pacate tot mai saracite de vitaminele si mineralele lor din cauza procesarii lor salbatice si a metodelor nesanatoase folosite la prepararea lor.

Medicii si nutritionistii au iesit insa in intampinarea acestei probleme a populatiei si ne ofera seturi de recomandari pentru procurarea, depozitarea si prepararea alimentelor, care sa permita o nutritie corecta, fara a incuraja cresterile in greutate sau aparitia bolii. Pe aceasta cale, organismul va primi suficient cat sa isi intretina optim procesele sale si de asemenea vor exista si energii suplimentare pentru a se face fata eforturilor de peste zi:

1. Des promovate in cadrul campaniilor media sunt recomandarile de reducere din alimentatie a grasimilor saturate, sarii si alcoolului. Toate acestea contribuie la cresterea in greutate, inflameaza puternic organismul si aduc boala intr-un ritm accelerat, organismul nemaiavand resurse suficiente pentru a se lupta de unul singur cu astfel de amenintari.

2. Meniurile mai bogate in calorii sunt necesare doar in masura in care se depun eforturi fizice intensive peste zi. In celelalte cazuri, alimentele pline de antioxidanti precum cerealele, legumele si fructele trebuie sa ocupe aproape 70% din totalul alimentelor consumate peste zi. Tot aici nu trebuie uitate nici grasimile nesaturate din anumite uleiuri vegetale, seminte si fructe nucifere.

3. Proteinele pot fi procurate prioritar din legume boabe, inclusiv soia, lactate si branzeturi degresate sau oua, iar carnea, daca se consuma atunci trebuie sa fie scursa de grasimi si gatita fara prajire. Iaurtul degresat si ouale sunt cele mai sanatoase surse de proteine din surse animale.

4. Toate produsele alimentare care contin grasimi hidrogenate sau grasimi trans si cele care au fost supuse procesarii prin variatii de temperatura trebuie limitate drastic la dieta. Asemenea tipuri de grasimi sunt adeseori prezente si in biscuiti si multe produse de patiserie, in unele paste fainoase, in margarina si maioneza vegetala, in pateurile vegetale si, mai rar, chiar si in paine sau unele produse de brutarie.

5. Fibrele alimentare sunt esentiale la dieta si pot fi procurate in cantitati optime doar daca se consuma des legume, fructe si cereale peste zi. Mai ales gustarile dintre mese pot asigura o digestie optima prin introducerea unor surse vegetale de fibre alimentare in alimentatie. Pentru efecte dintre cele mai bune, consumul de apa crescut trebuie sa insoteasca prezenta fibrelor alimentare la dieta.

6. Mierea de albine si, mai ales, indulcitorii complet naturali sunt de preferat pentru indulcirea ceaiurilor si a sucurilor de casa, iar zaharul rafinat poate fi folosit mai rar si, de preferat, nu procesat la temperaturi inalte.

7. Cafeaua poate fi alternata fericit cu alte bauturi care contin si cafeina, dar si multi antioxidanti, ceaiul verde, ceaiul alb si unele varietati mai usoare de ceai negru fiind sugestii bune in acest sens. Cafeaua are de asemenea bune proprietati antioxidante, dar numai daca este de calitate superioara, iar in Romania nu aceste este cazul, de regula cafeaua de prin magazine fiind de proasta calitate si procesata incorect inainte de distributie.

8. Cele mai multe fructe si legume ofera un maximum de nutrimente atunci cand sunt consumate crude sau aproape crude, iar salatele sunt varianta cea mai indicata pentru introducerea acestora in meniurile zilnice. Atentia marita va trebui totusi acordata spalarii indelungi a acestor ingrediente si de asemenea aportului moderat de sare, zahar si ulei vegetal folosite la prepararea lor.

9. Metodele de gatit care pastreaza cele mai multe nutrimente sunt considerate a fi fierberea sub capac, gatitul la aburi si coacerea la cuptor, existand din fericire sumedenie de retete culinare sanatoase unde se poate descoperi cum se realizeaza preparate bogate in nutrimente la modul foarte practic. Semintele si unele fructe nucifere pisate sau date la razatoare vor fi un supliment fericit in multe astfel de situatii.

10. In sfarsit, depozitarea corecta a alimentelor este esentiala pentru prezervarea nutrimentelor in conditii optime, fiind de aceea recomandat sa nu se procure cantitati mari din produsele alimentare favorite, deoarece in cele mai multe situatii depozitarea lor in mediul casnic este inferioara celei prezente in magazinele cu profil agro-alimentar.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2012-03-28 Vizualizari: 3499


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Cum sa ne oferim zilnic o alimentatia bogata in nutrimente de calitate?, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Lifestyle Lifestyle pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Bucataria dominicana – Gastronomia specifica unei tari din America Centrala
Anual, pe 27 februarie, adica astazi, este marcata Ziua Republicii Dominicane. Cel mai adesea, am auzit de aceasta tara cu prilejul difuzarii stirilor despre vacantele de lux ale vedetelor. Bucataria
Cuptorul cu microunde – Intre mit si adevar
In ultimii ani au aparut tot mai multe afirmatii potrivit carora utilizarea cuptorului cu microunde este nociva pentru sanatatea noastra. In ciuda faptului ca ne ajuta sa economisim timp pretios, manc
Checuri pufoase
Checurile sunt deserturi rapide si gustoase, perfecte alaturi de o ceasca de cafea sau ceai fierbinte. Ti-am pregatit cateva retete inspirate. - Chec cu iaurt si goji; - Chec patru sferturi cu ciocola
Cum depozitam condimentele – 5 reguli de respectat
Cel mai adesea, cumparam condimentele la plic. Pentru fripturi si legume aromate la cuptor si nu numai, luam din magazin oregano, busuioc, patrunjel, maghiran, scortisoara s.a.m.d. Desfacem apoi plicu
Folia de aluminiu – La ce anume o poti intrebuinta prin locuinta
Numeroase studii au concluzionat ca folia de aluminiu este foarte nociva, motiv pentru care trebuie sa renuntam la o mai folosi atunci cand gatim sau cand pregatim sandvisurile de luat la munca. Acest
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Iasomia
Iasomia (Jasminum officinale) este o planta foarte cunoscuta care provine din aria Marii Mediterane ...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Singuratatea este pentru spirit ceea ce hrana este pentru corp"
Seneca
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro