193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Ghidul tau pentru o alimentatie sanatoasa - partea a II-a...

Ghidul tau pentru o alimentatie sanatoasa - partea a II-a

      Trimite pe mail Printeaza
Ghidul tau pentru o alimentatie sanatoasa - partea a II-a
Continuam ghidul combinatiilor sanatoase de alimente, pentru ca este vorba de asocieri gustoase si interesante, poate chiar neasteptate de multe ori, dar care nu trebuie trecute cu vederea de cei care-si doresc sa-si protejeze cat mai bine organismul.

Carnea rosie cu rozmarin
Carnea rosie, mai ales gatita pe foc deschis, asa cum este cazul gratarelor de vara, elibereaza substante nesanatoase, cancerigene chiar. Totusi, cu ajutorul condimentelor, aceste efecte nocive pot fi contracarate.

Intre condimentele ce contin antioxidanti, se remarca in mod deosebit rozmarinul, care in plus se potriveste de minune cu toate tipurile de carne si legume la gratar. Explicatia este ca acizii din rozmarin scad cantitatea de toxine si substante cancerigene aparute prin frigerea carnii la temperaturi de 190 - 205°C.

Daca rozmarinul nu este pe gustul dumneavoastra sau va este contraindicat (cum este cazul femeilor insarcinate), incercati sa marinati carnea pentru gratar intr-un amestec cu usturoi, ceapa si zeama de lamaie.

Alte condimente ce ajuta la combaterea cancerului sau a imbatranirii pielii sunt sofranul, oregano si ghimbirul proaspat. Si, pentru ca tot a venit vorba de sofran, ar trebui sa stiti ca pentru a-i spori biodisponibilitatea, acesta merita asociat cu piperul negru, asa cum este cazul curry-ului.

Peste cu usturoi
Pestele este in general foarte sanatos, combinand minerale ca zincul, fierul si iodul cu uleiuri ce reduc colesterolul si care au si rol anti-inflamator. Si mai bine pentru colesterolul dumneavoastra este daca serviti pestele cu usturoi. Mult mai bine decat daca le-ati servi separat, sau in alte combinatii.

Pe langa usturoi, mai puteti adauga paprika, patrunjel, ghimbir si zeama de lamaie si puteti pregati pestele la aburi, pe gratar sau impachetat in folie la cuptor. O alta varianta delicioasa ar fi sa serviti la ciorba de peste cateva felii de paine prajita unsa cu usturoi.

Alte combinatii sanatoase de alimente
Incercati pe cat posibil sa asociati proteinele cu carbohidratii buni, necesari pentru energie. Proteinele incetinesc absorbtia glucozei din carbohidrati si ajuta organismul sa evite indigestia, reducand totodata riscul aparitiei diabetului si a cancerului.

O astfel de combinatie de proteine si carbohidrati la micul dejun ar fi sa serviti oua fierte impreuna cu cateva felii de pepene galben. Va dozeaza perfect energia pentru tot restul zilei.

Tot pentru micul dejun, puteti profita de armonia perfecta dintre vitamine, minerale si... grasimi bune (care ajuta la asimilarea vitaminelor), servind iaurtul cu cateva migdale sau sucul fresh de portocale cu o felie de sunca. Pentru cina, incercati o salata de spanac cu ulei de masline – va veti face plinul mai usor cu vitamina E!





Postat de Liana Hardt pe data de 2012-05-04 Vizualizari: 2440


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Ghidul tau pentru o alimentatie sanatoasa - partea a II-a, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Hrisca
Asemanandu-se ca forma cu graul, hrisca este in realitate o pseudo-cereala cu proprietati nutritive ...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Curcan. O pasare mare, a carei carne, cand este mancata la anumite sarbatori religioase, are proprietatea caracteristica de a atesta pietatea si recunostinta. Intamplator, este o mancare destul de buna"
Ambrose Bierce
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro