193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Alimente si sfaturi pentru reducerea colesterolului...

Alimente si sfaturi pentru reducerea colesterolului

      Trimite pe mail Comenteaza Printeaza
Alimente si sfaturi pentru reducerea colesterolului
Colesterolul este un alcool organic, o substanta grasa, produsa de ficat sub influenta unor stimuli. Ajuta la refacerea membranelor celulare, la interrelationarea unor hormoni implicati in majoritatea functiilor noastre vitale etc.

Colesterolul este de doua feluri: bun (HDL) si rau (LDL). Lipoproteinele de joasa densitate (LDL) asigura transportul colesterolului in sange. Ele trebuie mentinute la un nivel cat mai scazut pentru a preveni blocarea arterelor si a venelor. Lipoproteinele de inalta densitate (HDL), pe de alta parte, transporta spre ficat colesterolul si impiedica depunerea acestuia pe peretii vaselor de sange. Este numit "bun" intrucat elimina excesul de colesterol.

Colesterolul marit este unul dintre cei mai mari factori de risc atunci cand vorbim de boli de inima. In ciuda acestei realitati, foarte multe persoane nu iau nici o masura.

6 alimente care ajuta la scaderea colesterolului
1. Faina de ovaz. Este bogata in beta-glucan, o fibra solubila care actioneaza precum un burete, absoarbe colesterolul. Din faina de ovaz se pot pregati rapid paine, briose si aluat de clatite.

2. Migdale. Contin doi antioxidanti puternici - vitamina E si flavonoizi - care previn oxidarea colesterolului rau. Mananca migdale cu tot cu coaja, pentru ca aceasta e bogata in flavonoizi. Poti amesteca o mana de migdale cu iaurt sau sa intinzi pe o felie de paine integrala cu 2 linguri de unt de migdale.

3. Seminte de in. Contin lignan si fibre solubile, care impiedica formarea colesterolului rau.

4. Usturoi. Impiedica producerea colesterolului de catre ficat. Soteaza niste cartofi cu catei de usturoi tocati, spanac la aburi, sos ori supa si ulei de masline.

5. Mere. Merele, in special coaja si miezul dinspre exterior, sunt bogate in polifenoli, niste antioxidanti puternici care previn formarea radicalilor liberi, actionand impotriva imbatranirii pielii.

6. Fasole. Contin o fibra solubila care fermenteaza in colon.

Daca faci parte din multitudinea de persoane cu risc mare de dezvoltare a bolilor cardiovasculare, atunci e bine sa ai in vedere cateva sfaturi pentru reducerea nivelului colesterolului:

1. Consuma orez rosu, extract din frunze de anghinare si ceai verde. In urma unui studiu la care au participat 75 de voluntari s-a observat ca 1.280 miligrame de extract luate in fiecare zi, timp de 12 saptamani, au dus la scaderea colesterolului cu aproximativ 18 procente. 2,4 grame de orez rosu consumat zilnic duc la micsorarea colesterolului rau cu 29 de procente si la cresterea celui bun cu 20%. Oamenii de stiinta recomanda consumul a 2-3 cani de ceai verde zilnic.

2. Mananca sanatos. Daca stii ca ai probleme cu inima sau esti predispus la asa ceva, schimba-ti dieta. Renunta la zahar, faina alba si consuma mai putine proteine de natura animala.

3. Consuma cat mai multe produse care contin fibre (ovaz, orz, prune, fasole etc.) Fibrele se amesteca cu colesterolul in tubul digestiv si ajuta la eliminarea lui. Cand dieta ta e lipsita de fibre, aproximativ 94 % din colesterol e reabsorbit de corp, potrivit Asociatiei Americane a Inimii.

4. Un pahar de vin rosu in fiecare zi reduce colesterolul rau si creste nivelul celui bun, datorita saponinei, continuta de struguri. Daca nu consumi deloc alcool, in loc de vin ai la dispozitie ulei de masline si fasole de soia.

5. Fitosterolii, niste fitochimicale care se gasesc in uleiul de soia, ajuta la scaderea colesterolului cu pana la 14%. Consumul a cel putin 1,3 grame zilnic, alaturi de o dieta saraca in grasimi, reduce riscul de dezvoltare a bolilor de inima.

6. Mananca peste. Pastravul si somonul contin acizi omega-3, care ajuta la scaderea nivelului trigliceridelor.

7. Nucile sunt bogate in calorii. Potrivit unui studiu din 2010, in jur de 50 g de nuci consumate zilnic reduc semnificativ nivelul de trigliceride.

8. Ai grija la grasimi. Incearca, pe cat posibil, sa micsorezi cantitatea de grasimi consumata. In loc de carne rosie sau ulei de cocos, spre exemplu, alege ulei de canola sau de masline.

9. Scapa de kilogramele in plus, intrucat acestea cresc riscul de a dezvolta boli cardiovasculare.

10. Fa miscare. 30 de minute de exercitii in fiecare zi ajuta la scaderea nivelului de trigliceride si la cresterea colesterolului bun.

11. Incearca sa te stresezi mai putin. Un studiu efectuat in 2007, in Oregon, a aratat ca persoanele care rad, fac exercitii, mananca adecvat etc. isi imbunatatesc nivelul de colesterol bun.

De asemenea, pentru a tine colesterolul sub control e bine sa mananci de mai multe ori pe zi, dar cate putin. Conform unui raport de specialitate, daca mananci mult si rar nivelul insulinei creste, iar aceasta afecteaza grasimile si colesterolul. Pe de alta parte, daca mananci cate putin, dar de mai multe ori, tii insulina sub control.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2012-07-06 Vizualizari: 4487


      Trimite pe mail Comenteaza Printeaza


Adauga comentariu articol - coolinaria.roAdauga un comentariu
Nume*
E-mail*(Nu va fi publicat)
Caractere disponibile 500 .
Cod de verificare*


Daca ti-a placut articolul Alimente si sfaturi pentru reducerea colesterolului, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


De ce sa consumam tofu
O sursa excelenta de aminoacizi, fier, calciu si alti nutrienti, tofu este un ingredient cu o multime de beneficii. Iata avantajele consumului acestui produs derivat din soia: Sursa de proteine Pe lan
7 alimente perfecte pentru primavara
Atunci cand gatesti, nu o faci doar pentru a iti potoli foamea, ci si pentru gust. De asemenea, mancarea iti poate imbunatati concentrarea, pielea, metabolismul si starea de spirit... Iata sapte alime
Ce sa mananci pentru o inima sanatoasa
Ai mai jos 8 alimente pe care ar trebui sa le mananci pentru a-ti pastra inima sanatoasa. Totusi, nu te baza doar pe alimentatie... Sportul si hidratarea corespunzatoare concureaza si ele pentru primu
Cele mai bune surse de proteine
Proteinele sunt nutrienti esentiali, responsabili pentru mai multe functii ale corpului, cum ar fi crearea de tesuturi, celule si muschi. Toata lumea are nevoie de proteine, dar, in cazul in care esti
Ce sa mananci pentru un par sanatos
La fel ca pielea, infatisarea parului tau este un semn al sanatatii organismului. Celulele care formeaza fiecare fir de par au nevoie de cativa nutrienti cheie. Consuma urmatoarele vitamine si mineral
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Cand folositi miere de albine sau melasa ungeti usor lingurita cu ulei si totul va decurge bine.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Semintele paradisului
Semintele paradisului (Aframomum melegueta) sunt inrudite cu ghimbirul si provin din familia Zingibe...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau







DESCOPERA BRANDURILE NOASTRE
Branduri Dazoot Software
Branduri Dazoot Software
decorix.ro - Decorix egirl.ro - Revista online de lifestyle feminin shopaholic.ro -  Moda, calatorii, shopping, lifestyle manualeauto.ro - Manuale Auto newspad.ro - Ultimele stiri online Brico Mall Newsman coolinaria.ro - Retete culinare online, sfaturi culinare savuros.com - Cele mai savuroase retete lookbook.ro - LookBook mercatino.ro dazoot.ro - Dazoot Software cascada.ro - Vila Cascada