193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Sa mancam cu mai putina sare

Sa mancam cu mai putina sare

      Trimite pe mail Printeaza
Sa mancam cu mai putina sare
Cine nu cunoaste expresia "ca sarea-n bucate"? Indiferent ce am pregati, intotdeauna punem mai putina sau mai multa sare, in functie de gusturi si preferinte. Ni se pare ca mancarea sarata este si mai gustoasa, dar nu ne dam seama cat de mult ne facem rau. Oricine este obisnuit sa manance putin mai sarat, cu greu va reusi sa renunte la acest obicei.

Iata pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a elimina surplusul de sare din alimentatie:
1. Constientizeaza pericolul. Prea multa sare inseamna cresterea presiunii arteriale, aparitia cataractei, a afectiunilor renale, a osteoporozei etc.

2. Gusta mancarea inainte de a-i adauga sare. Foarte probabil sa nu mai ai nevoie sa adaugi altceva.

3. Opteaza pentru cantitati mici. Daca esti in bucatarie, nu pune sare in mancare decat daca este absolut necesar. Daca te afli la masa, evita recipientul cu sare. In cazul in care iesi in oras, renunta la a-ti cumpara chipsuri sau produse fast-food.

4. Inlocuieste sarea cu: plante aromatice (proaspete sau uscate), condimente, zeama de lamaie, usturoi, sare vegetala, piper, oregano etc.

5. Daca stii ca nu te poti abtine sa nu mananci mai mult de cateva chipsuri, renunta de tot. Ca sa-ti satisfaci nevoia de a consuma ceva mai sarat, alege un aliment cu gust neutru, bea apa sau mananca o felie de paine.

6. Cum pofta nu trece asa repede uneori, cumpara-ti chipsuri nesarate.

7. Incurajeaza familia sa renunte la sare. Pune recipientul intr-un dulap si pregateste gustari care nu necesita sare.

Mici trucuri bine de stiut:
- citeste cu atentie etichetele produselor;
- scurge legumele si salatele conservate. Astfel vei elimina o cantitate semnificativa de sare;
- gustul nostru se adapteaza schimbarii in 2-3 luni, dar incepe sa faca diferenta, in general, in mai putin de 3 saptamani.;

- fii atent la sosul de soia, untul de arahide, ketchup etc. Pot contine multa sare;
- sodiul se gaseste sub mai multe forme: benzoat, nitrit, sorbet. Si acestea constituie o sursa de sare. La fel de mult trebuie evitate si sarea de mare si cea aromata;
- evita sa pui sare daca ingredientele au deja sare in ele;

- in unele cazuri, cum ar fi pregatirea aluatului pentru paine, sarea e necesara intrucat favorizeaza actiunea fermentului;
- sarea mai este denumita si clorura de sodiu. Uneori, pe eticheta nu este trecuta cantitatea de sare, ci de clorura de sodiu. Ca sa afli cate grame de sare sunt in respectivul produs, inmulteste cu 2,5 valoarea din dreptul clorurii de sodiu.

Adultii nu trebuie sa consume mai mult de 6 g de sare pe zi, asta insemnand cam o lingura. In cazul copiilor variaza in functie de varsta, si anume:
- de la 1 la 3 ani – 2 g zilnic (0,8 g sodiu)
- de la 4 la 6 ani – 3 g (1,2 g sodiu)
- de la 7 la 10 ani – 5 g (2 g sodiu)
- peste 11 ani – 6 g (2,4 g sodiu).





Postat de Alina Tibichi pe data de 2012-08-13 Vizualizari: 2292


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Sa mancam cu mai putina sare, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Seminte de Nigella
Nigella este o familie de plante originare din Europa de Sud, nordul Africii si Asia de S-E, iar fru...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Uneori e mai bine sa stai cu oile, care tac si-si cauta doar hrana si apa, sau sa stai cu cartile, care povestesc istorii de necrezut numai atunci cand omul vrea sa le asculte. Dar cand vorbesti cu oamenii, spun niste lucruri de nu stii ce sa le raspunzi"
Paulo Coelho
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro