193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Calciu pentru organism - fara lactoza

Calciu pentru organism - fara lactoza

      Trimite pe mail Printeaza
Calciu pentru organism - fara lactoza
Fara indoiala, calciul este esential pentru functionarea organismului nostru. El asigura soliditatea sistemului osos. O sursa importanta de calciu sunt produsele lactate, dar intrucat nu toti le consumam, din varii motive, trebuie sa avem in vedere si alte surse ale acestui element nutritional.

Iata cateva dintre ele:
- 0,236 l lapte de soia = 368 mg calciu;
- nuci de soia. Sunt, de fapt, boabe de soia tinute in apa si gatite pana cand devin crocante si maro. Le poti amesteca cu sirop de artar sau le poti presara peste prajituri;
- aproximativ 200 g tofu = 204 mg calciu. Este delicios cu salate si supe;

- 170 ml suc de portocale = 300 mg calciu. Bea-l in timpul mesei sau foloseste-l in loc de apa cand pregatesti prajituri, briose, smoothie;
- 110 g fasole la conserva = 154 mg calciu;
- 110 g varza chinezeasca = 74 mg calciu;
- 110 g portocale = 72 mg calciu;

- doua maini de migdale = 75 mg calciu si multe fibre;
- 85 g de somon la conserva = 181 g calciu. Daca il consumi proaspat, are si mai mult calciu, datorita oaselor.
- 85 g de sardine la conserva = 325 mg de calciu.

Cum poti consuma aceste alimente:
- gateste legumele prin prajire rapida, apoi pune-le intr-un vas, peste tofu;
- pune in supe sau tocane frunze de napi sau varza;
- in loc de apa, foloseste la prajituri lapte de soia sau de orez;
- inlocuieste untul de migdale cu cel de arahide;
- pune fasole in salate, supe, burrito etc.

Chiar daca ai intoleranta la lactoza, nu inseamna ca nu mai poti manca nici un produs lactat. Organismul continua sa produca mici cantitati de lactaza, o enzima necesara in digerarea lactozei. Unele persoane pot manca iaurt, intrucat contine la fel de mult calciu precum un pahar de lapte, dar mai putina lactoza. Pe piata se gasesc si produse lactate fara lactoza.

Daca vrei sa apelezi si la suplimente de calciu, trebuie mai intai sa consulti un doctor.

Sanatatea sistemului osos este garantata si daca:
- reducem consumul de sare. Nivelul mare de sodiu din sange poate face ca organele interne sa absoarba si mai mult calciu din oase pentru a functiona normal;

- mancam mai multe legume. In afara de faptul ca au calciu, contin si potasiu, iar acesta incetineste pierderea calciului din oase la persoanele care mananca sarat, dar in special la femeile aflate la post-menopauza;

- nu exageram cu proteinele. Prea multe proteine duc la slabirea sistemului osos. Daca urmezi o dieta pe baza de proteine, atunci ar trebui ca doza ta zilnica de calciu sa fie de cel putin 1.000 mg;

- facem exercitii, plimbari.
- luam vitamina D, intrucat aceasta imbunatateste absorbtia calciului.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2012-09-17 Vizualizari: 3068


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Calciu pentru organism - fara lactoza, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Strugurii proaspeti sunt mai buni daca ii lasati putin la frigider.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Herbes de Provence
Originare din Franta, asa cum ne indica si denumirea lor, Herbes de Provence sunt un amestec util de...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Cat de usor rastoarna vantul un copacel firav. Cauta fericirea in simturi, rasfata-te cu mancare si somn si astfel, vei fi si tu dezradacinat"
Buddha
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro