193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Cereale integrale: Orez brun

Cereale integrale: Orez brun

      Trimite pe mail Printeaza
Cereale integrale: Orez brun
Atunci cand merg la cumparaturi, foarte multe persoane prefera orezul alb in detrimentul celui brun. Oamenii de stiinta spun ca tocmai acesta din urma trebuie consumat pentru a avea o sanatate de fier. Potrivit unor site-uri din domeniu, orezul alb pe care il stim se obtine prin indepartarea cojilor si a taratelor din cel brun. Astfel, nu numai ca are o culoare mai deschisa, dar poate fi gatit si mai repede.

Insa, orezul din care s-a indepartat nutrientii nu contine fibre, tiamina, proteine, magneziu, calciu si potasiu. Iar despre fibre se stie ca sunt foarte importante pentru sanatate. Aproximativ 200 gr de orez brun inseamna: mangan (88% din doza zilnica recomandata), seleniu (27,3%), magneziu (20,9), triptofan (18,7%) si 216 calorii (12%).

Este bine sa mancam orez brun pentru ca are in componenta:
- mangan. Aproximativ 230 gr de orez brun contin 80% din doza zilnica recomandata de mangan. Acesta ajuta organismul sa creeze acizi grasi pentru tinerea sub control a colesterolului, dar este benefic si pentru sistemele nervos si reproducator. In plus, ajuta la obtinerea energiei din carbohidrati si proteine si este implicat in sinteza acizilor grasi, importanti pentru sistemul nervos. Enzima superoxid dismutaza din mangan ne protejeaza de actiunea radicalilor liberi.

- seleniu. Acest mineral reduce foarte mult riscul aparitiei mai multor forme de cancer, precum si boli de inima, inflamatii si artrita. 195 g de orez brun gatit ofera 14% din doza zilnica recomandata de seleniu. Totodata, este esential pentru sistemul hormonal si pentru imunitate. Ba mai mult, se pare ca ajuta la refacerea ADN-ului si la sinteza celulor afectate, opreste dezvoltarea celulor canceroase si induce procesul prin care corpul elimina celulele anormale sau afectate.

- uleiuri naturale sanatoase pentru inima. Ele reduc nivelul colesterolului rau din sange.

De asemenea, orezul brun...
- face parte din categoria cerealelor integrale. Potrivit unor studii, 6 portii saptamanale cu orez brun pot micsora riscul aparitiei bolilor de inima si nivelul colesterolului din sange;

- este o sursa excelenta de fibre. Studiile efectuate in domeniu au aratat ca exista o legatura directa intre orezul brun si nivelul scazut al cancerului de colon. Se pare ca fibrele ajuta la eliminarea toxinelor din corp si la curatirea colonului;

- contine elemente menite sa regleze digestia, sa previna sau sa trateze constipatia si sa ajute la functionarea corecta a intestinului gros;

- favorizeaza pierderea kilogramelor in plus, prin stimularea metabolismului, intrucat contine multe fibre; - este un antioxidant.

- regleaza nivelul de zahar din sange. Se pare ca 2 portii de orez brun pe saptamana reduc riscul dezvoltarii diabetului de tip 2 cu aproximativ 11%.

- este indicat femeilor aflate la menopauza. Ele trebuie sa manance de cel putin 6 ori pe saptamana orez brun intrucat incetineste dezvoltarea aterosclerozei.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2012-10-10 Vizualizari: 3253


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Cereale integrale: Orez brun, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru clatite mai pufoase, adaugati in aluat un albus batut spuma.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Syzygium anisatum
Syzygium anisatum este un arbore tropical inalt, foarte rar, originar din Australia, care produce fr...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Daca vrei sa eviti bolile , mananca mai putin. Daca vrei sa-ti prelungesti viata, fa-ti mai putine griji"
Chu Hui Weng
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro