193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Dictionar de alimentatie sanatoasa - A

Dictionar de alimentatie sanatoasa - A

      Trimite pe mail Printeaza
Dictionar de alimentatie sanatoasa - A
Afine
- neutralizeaza radicalii liberi, responsabili pentru imbatranirea organismului;
- contribuie la mentinerea sanatatii tractului urinar;
- au in componenta acid clorogenic, iar acesta echilibreaza nivelul de zahar din sange in special la persoanele care sufera de diabet de tip II;
- contin: antioxidanti (betacaroten, luteina si zeaxantina), fibre dietetice, minerale (mangan, potasiu, zinc, fier), vitamine (A, C si E).

Ananas
- nu contine grasimi saturate si colesterol;
- bromelaina, enzima din componenta, are rol anti-inflamator si proprietati anti-coagulante;
- contine: fibre dietetice solubile si insolubile, vitamina A (beneficii pentru piele, vedere), vitamina B (folati, riboflavina, tiamina, piridoxina), vitamina C (necesara pentru sinteza colagenului in organism), betacaroten, minerale (potasiul regleaza tensiunea arteriala; cuprul ajuta la sinteza celulelor rosii din sange).

Andive
- sunt recomandate mai ales copiilor, femeilor insarcinate, persoanelor in varsta si celor aflate in convalescenta;
- stimuleaza secretia biliara si sistemul renal (contin 90% apa);
- sunt indicate in diverse cure de slabire datorita proprietatilor diuretice, depurative si tonice;
- contin: vitamina A (previne cancerul de plamani), vitamine din complexul B (acid folic, acid pantotenic, piridoxina, tiamina, niacina), betacaroten, minerale (manganul este un co-factor pentru enzima antioxidanta si previne intarzierea dezvoltarii la copii; fier, cupru, potasiu – contraataca efectele sodiului).

Anghinare
- scade nivelul colesterolului rau din sange;
- contine: fibre dietetice (previn constipatia), antioxidanti (luteina, betacaroten, zeaxantina), silimarina, vitamina C (previne infectiile), vitamina K (intareste sistemul osos), acid cafeic, acid ferulic (protejeaza organismul de actiunea radicalilor liberi), acid folic (co-factor pentru enzimele implicate in sinteza ADN. Dieta femeilor insarcinate trebuie sa cuprinda si folati pentru ca bebelusii sa nu aiba probleme cu sistemul nervos); minerale (cupru – necesar pentru producerea celulelor rosii din sange; calciu, potasiu, fier, mangan si fosfor).

Ansoa
- reduce riscul aparitiei bolilor de inima datorita acizilor grasi omega-3;
- nu are carbohidrati;
- contine: vitamina D, vitamina E, minerale (seleniu – pentru prevenirea cancerului; calciu), acizi grasi polinesaturati (benefici pentru inima; micsoreaza nivelul colesterolului), proteine (necesare pentru dezvoltarea copiilor).

Arahide
- consumul zilnic de arahide reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare cu pana la 20%;
- sunt eficiente pentru intarzierea aparitiei bolii Alzheimer, dar si impotriva calculilor biliari;
- datorita fitosterolilor, previn dezvoltarea cancerului;
- imbunatesc circulatia sanguina din creier;
- contin: proteine (aproximativ aceeasi cantitate de proteine precum soia), calciu (necesar pentru sistemul osos), minerale (calciu, cupru), vitamine din complexul B, vitamina E.

Ardei gras
- datorita nutrientilor previn anumite afectiuni;
- capsaicina are proprietati anti-bacteriene, anti-cancerigene, anti-diabetice si analgezice;
- reduce nivelul colesterolului rau din sange;
- contine: vitamina A, vitamina C (necesara pentru sinteza colagenului. Acesta este o proteina importanta pentru rezistenta vaselor sanguine, a pielii, a organelor interne si a sistemului osos), flavonoizi, minerale (mangan, fier, cupru, zinc, seleniu, potasiu).

Ardei iute
- gustul picant se datoreaza capsaicinei;
- nu are colesterol;
- contine: vitamina A, vitamine din complexul B (niacina, piridoxina, tiamina si riboflavina), vitamina C (ne protejeaza de scorbut), flavonoizi, minerale (mangan, potasiu, magneziu, fier).

Avocado
- scade nivelul colesterolului rau si creste nivelul colesterolului bun din sange;
- ofera energie prin convertirea grasimilor mono-nesaturate;
- are de doua ori mai mult potasiu decat o banana;
- taninul din structura, un compus polifenolic, are proprietati anti-inflamatorii, antioxidante si anti-ulceroase;
- contine: fibre dietetice, vitamine, acizi grasi mono-nesaturati (acid oleic, acid palmitoleic, acid linoleic, acizi grasi omega-6), minerale (cupru, fier, mangan, magneziu – intareste sistemul osos, potasiu – regleaza bataile inimii si tensiunea arteriala).





Postat de Alina Tibichi pe data de 2012-10-19 Vizualizari: 3922


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Dictionar de alimentatie sanatoasa - A, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Cubebul
Cubebul este o specie foarte rara de piper, cu un gust relativ apropiat de al piperului, dar ceva ma...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"La masa ii vad pe toti, dar la bucatarie pe nimeni"
Folclor
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro