193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Alimente bogate in fibre

Alimente bogate in fibre

      Trimite pe mail Printeaza
Alimente bogate in fibre
Pentru buna functionare a organismului uman avem nevoie de fibre, proteine, minerale, vitamine. Datorita fibrelor, suntem feriti de unele afectiuni, cum ar fi cancerul de colon, bolile cardiace, diabetul, obezitatea etc. Un barbat de 50 sau peste 50 de ani are nevoie de 30 grame de fibre zilnic, iar o femeie de 21 grame. Sub 50 de ani, sunt necesare 38, respectiv 25 grame.

Sfaturi daca ai o alimentatie bogata in fibre
- ca sa eviti balonarea, introdu treptat fibrele in dieta zilnica. Incepe cu 2-3 grame;
- pentru ca au multe fibre, fasolele trebuie consumate de mai putine ori pe saptamana;
- alege paine din grau sau cereale integrale, dar si paste din grau;
- inlocuieste jumatate din faina integrala de grau cu faina alba cand pregatesti ceva la cuptor. La briose si prajituri poti pune faina de tarate neprocesata;
- pregateste gustari cu fructe bogate in fibre, cum ar fi: mere, pere, piersici, stafide, prune uscate etc.
- pune in salate cateva nuci;
- adauga la supe sau smoothie seminte de in;
- inlocuieste gogoasa de la micul dejun cu o briosa din tarate sau un bol cu fulgi de ovaz si fructe.

Alimente bogate in fibre
- 2 linguri de stafide – 1 gram;
- o felie de paine din faina integrala de grau – 2 grame;
- o banana medie – 3 grame;
- o portocala – 3 grame;
- 200 g orez brun – 3,5 grame;
- 100 g migdale – 3,5 grame;
- un mar mediu – 4 grame;
- 140 g paste din faina integrala – 6 grame;
- 90 grame arahide – 8 grame;
- anghinare de marime medie, gatita – 10 grame.

Porumb. Contine putine calorii, multe fibre.
Fasole alba. Este bogata in fier, proteine, fibre si potasiu (180g grame de fasole alba asigura un sfert din necesarul zilnic pentru a lupta impotriva hipertensiunii).
Fasole neagra. 180 g = 15 g fibre, 15 g proteine. Contine multi flavonoizi. Necesita consum mai mare de lichide.
Nautul de culoare mai inchisa contine mai multi antioxidanti. India este cel mai mare producator de naut de pe glob.
Avocado. 2 linguri de piure de avocado = 2 grame de fibre. E sursa buna de grasimi mono si poli-nesaturate. Scade colesterolul si reduce riscul aparitiei afectiunilor cardiace.
Paste din faina integrala.
Orez brun. Cateva portii saptamanale scad riscul dezvoltarii diabetului de tip 2 cu pana la 11 procente.
Paine din faina integrala. Este bogata in nutrienti si fibre, datorita faptului ca faina nu a fost procesata.
Linte. 190 g linte = 15,6 grame fibre. Sursa de: vitamine, minerale si proteine.

Pere. Coaja contine cea mai mare cantitate de fibre. O para de dimensiuni medii, necuratata de coaja, are chiar si 5,5 grame de fibre.
Anghinare. O anghinare fiarta = 10,3 grame de fibre. Constituie o sursa de silimarina si antioxidanti.
Faina de ovaz. Contine: beta-glucan (fibra care ajuta la scaderea colesterolului). Are mix de fibre solubile si fibre insolubile (favorizeaza digestia).
Zmeura este foarte bogata in fibre.
Mazare. 250 g mazare = 16,3 grame fibre.
Broccoli. 185 g broccoli fiert = 5,1 grame fibre.
Mere. 1 mar mediu = 4,4 grame fibre.
Migdale. Sursa de: fibre, grasimi sanatoase, proteine.
Orz. Sursa buna de beta-glucan. Da senzatie de satietate.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2013-01-04 Vizualizari: 3484


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Alimente bogate in fibre, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Asafoetida
Asafoetida
Asafoetida este o planta cu radacini puternice si tulpina groasa, din familia patrunjelului, cu un m...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Tot ceea ce mancam peste strictul necesar, furam din stomacul saracilor"
Mahatma Gandhi
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro