193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Mancam sanatos dupa Sarbatori

Mancam sanatos dupa Sarbatori

      Trimite pe mail Printeaza
Mancam sanatos dupa Sarbatori
Anual, doctorii ne recomanda sa nu facem excese culinare de sarbatori, dar pentru ca mesele festive arata prea bine, nu refuzam nimic, iar apoi ne mustra constiinta. Nu numai ca ne ingrasam, dar apar si probleme de sanatate, in anumite cazuri. Pentru a evita situatiile neplacute, este indicat nu neaparat sa urmam un regim alimentar strict, ci sa avem grija sa introducem in dieta zilnica vitamine mai multe, calciu, carbohidrati, dar si o ora-doua de somn in plus. Iata ce ne lipseste din alimentatie dupa sarbatori:

1. Carbohidrati de calitate superioara
Din cauza faptului ca nu avem soare prea mult iarna, cantitatea de serotonina (hormonul starii de bine) incepe sa scada. Poftele subite de a rontai ceva sunt un semn ca trebuie sa-ti cresti nivelul de serotonina. Atentie la ce consumi! Alege gustari din cereale integrale, dar si cartofi dulci, bostan si dovlecei.

2. Fructe si legume
Vara este sezonul cand magazinele abunda de fructe si legume, dar acest lucru nu inseamna ca dispare totul cand vine iarna. Cumpara struguri rosii, citrice, rodii, morcovi etc. Consuma, asadar, fructe si legume cat mai mult cu putinta.

3. Suplimente de vitamina D
S-a dovedit stiintific ca vitamina D scade riscul dezvoltarii cancerului mamar, ovarian si de colon cu pana la 50%.

4. Vitamina C
Aceasta diminueaza foarte mult simptomele racelii si gripei si gripa chiar le previne.

5. Iaurt
Potrivit unui studiu german, probioticele din iaurt pot scadea convalescenta cauzata de raceala cu pana la doua zile.

6. Lapte
Proteinele si vitaminele din produsele lactate intaresc sistemul imunitar, acesta fiind mai sensibil iarna decat in orice alt anotimp. In plus, calciul din ele fortifiaza oasele.

7. Mic dejun sanatos
Poti incepe cu un bol de ovaz. Pe langa faptul ca e gustos, contine fibre, iar acestea dau senzatie de satietate mai mult timp, constituie si o sursa eficienta de energie. In plus, contine minerale si vitamine.
Amesteca intr-un bol ovaz si lapte degresat, dar nu pune zahar ori sare. Adauga, in schimb, stafide, caise uscate, o banana feliata si orice alt fruct care iti place.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2013-01-07 Vizualizari: 2010


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Mancam sanatos dupa Sarbatori, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru clatite mai pufoase, adaugati in aluat un albus batut spuma.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Lamaie Kaffir
Cunoscuta sub denumirea stiintifica de Citrus hystrix, lamaia Kaffir provine de la arbustul de gradi...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Ospitalitate, virtutea care ne determina sa hranim si sa gazduim anumite persoane care nu au nevoie de hrana si gazduire"
Ambrose Bierce
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro