193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Mancaruri bogate in potasiu

Mancaruri bogate in potasiu

      Trimite pe mail Printeaza
Mancaruri bogate in potasiu
Potasiul este un mineral cu rol important in depozitarea carbohidratilor pentru utilizarea lor de catre sistemul muscular.
In plus, reduce hipertensiunea, diminueaza riscul formarii pietrelor la rinichi si are grija de sistemul nostru osos pe masura ce inaintam in varsta.
Ba mai mult, potasiul neutralizeaza pierderea calciului prin urina din cauza regimului alimentar bogat in sare.

Din organism lipseste destul de mult potasiu atunci cand, din diverse motive, pierdem foarte multa apa.
Simptome cauzate de lipsa de potasiu: probleme cu inima, slabiciune musculara, confuzie, nervozitate, diaree cronica, exercitii intense si regulate, extenuare, administrarea anumitor diuretice etc.

Potasiul este important in tratamentele pentru: cataracta, diabet, ateroscleroza, osteoporoza, hepatita, hipertensiune, deshidratare etc.

Doctorii ne recomanda un regim alimentar echilibrat, cu multe fructe si legume, dar si cu alimente care contin potasiu. Despre acestea se stie, in general, ca sunt sarace in calorii si grasimi.

Alimente bogate in potasiu:
- 85 gr carne de vita gatita = 224 mg potasiu;
- somon. 85 gr de somon gatit sau fiert = 319 mg potasiu;
- o banana mica = 594 mg potasiu;
- papaya;
- portocale;
- pepene rosu;

- stafide, prune, alte fructe uscate. Stafidele pot fi mancate simple, cu iaurt sau puse in salate;
- nuci si seminte;
- produse lactate (lapte, branzaetc.). 230 g iaurt cu putine grasimi = 579 mg potasiu;
- 230 g spanac (gatit, nu crud) = 839 mg potasiu;
- ciuperci shiitake;
- rosii si produse din rosii (suc, supa, sos). 240 ml sos sau suc de rosii = 909 mg potasiu;

- cartofi. Un cartof copt, cu tot cu coaja, are in jur de 1.081 mg potasiu. Il poti manca cu pui la gratar, la cina;
- legume (mazare, soia, linte etc.);
- broccoli;
- varza de Bruxelles;
- dovlecel si alte legume galbene;

- morcovi. 240 ml suc de morcovi = 689 mg potasiu. Il poti bea la gustarea de dupa amiaza sau il adaugi in salata pentru pranz;
- fenicul;
- vinete;
- gogosari;
- telina;
- salata verde;

- conopida;
- sparanghel;
- varza;
- porumb;
- radacina de ghimbir;
- cereale si produse din cereale (paine din grau integral, orez brun, faina de ovaz etc.).

Doza zilnica recomandata de potasiu pentru...
- bebelusi (0-6 ani) – 400 mg;
- persoane cu varsta 1-3 ani – 3,5 g;
- persoane cu varsta 14-18 ani – 4,5 g;
- persoane cu varsta 31-50 ani – 4,7 g.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2013-02-11 Vizualizari: 2515


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Mancaruri bogate in potasiu, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Lasati mereu liber accesul la cuptor/plita pentru ajustarile de ultim minut.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Lamaie Kaffir
Cunoscuta sub denumirea stiintifica de Citrus hystrix, lamaia Kaffir provine de la arbustul de gradi...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Florile fac intotdeauna oamenii mai buni, mai fericiti si mai de ajutor; ele sunt raze de soare, mancare si medicament pentru suflet"
Luther Burbank
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro