193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Cum te ajuta micul dejun sa slabesti

Cum te ajuta micul dejun sa slabesti

      Trimite pe mail Printeaza
Cum te ajuta micul dejun sa slabesti
Multe persoane aleg sa nu manance nimic la micul dejun crezand ca, astfel, nu se vor ingrasa. Conform acestora, daca nu consumi nici grasimi, nici calorii, nu te ingrasi. Efectul, insa, este invers.

Serveste micul dejun si vei observa ca organismul iti va cere mai putine calorii si grasimi pe parcursul intregii zile. De ce? Pentru ca prima masa a zilei reduce senzatia de foame, iar la pranz vei consuma alimentele mai bune pentru silueta. Cu alte cuvinte, nu vei pune in farfurie prima bucata de friptura de prin frigider sau portia uriasa de cartofi prajiti de la restaurant.

Dimineata este momentul zilei cand se "trezesc" nevoile organismului. Adrenalina si cortizolul cresc, iar creierul incepe sa ceara energie (pe care o ia, in mod normal, din mancare).
Din moment ce sari peste micul dejun, creierul se va orienta spre energia din muschi, astfel ca metabolismul va scadea si te vei simti putin mai lent.

In plus, daca sari peste micul dejun, gandeste-te ca ajungi sa mananci seara, la cina, si a doua zi, la pranz. Asadar, peste 13-14 ore fara mancare. In tot acest interval, organismul incearca sa se foloseasca de ce are, ia energie din muschi, conserva tot ce poate.

Da, dimineata, multora dintre noi nu ne este foame, de aceea doar ne bem cafeaua sau ceaiul. Motivul? Nivelul de serotonina e mare, dar el scade pe parcursul zilei, astfel ca vom sfarsi prin a manca chiar si alimente mai putin indicate, iar asta numai pentru a ne potoli foamea.

Alte studii au aratat ca cei mici sunt mai putin obositi si nervosi, dau randament mai mare si se pot concentra mai usor daca mananca ceva la micul dejun. De altfel, lucrul acesta e valabil si in cazul adultilor.

Ce sa mananci dimineata?
Ai nevoie sa mananci ceva satios si care sa-ti dea si energie. Proteinele slabe sunt cea mai buna alegere, mai ales ouale. Este bine ca micul dejun sa fie un mix de proteine slabe si carbohidrati complecsi (de exemplu, oua fierte si paine de cereale integrale prajita).

Micul dejun ideal e format din cereale integrale, fructe si legume, intrucat acestea contin fibre de calitate superioara. De ce fibre? Pentru ca previn constipatia, favorizeaza digestia, scad nivelul colesterolului, tin sub control nivelul de zahar din sange si ofera senzatie de satietate mai mult timp.

Sunt bune si fructele congelate, intrucat sunt conservate imediat dupa recoltare, asadar atunci cand sunt coapte.

Daca vrei neaparat sa mananci cereale cu lapte, opteaza pentru cele care nu contin zahar. Conform unui studiu intreprins pe un esantion de 2000 de fete, cu varsta intre 9 si 19 ani, s-a ajuns la concluzia ca cele care au mancat ocazional cereale la micul dejun au avut un risc de ingrasare cu 13 procente mai mare fata de persoanele care au mancat regulat.

Chiflele, desi sunt facute din cereale integrale, au multe calorii, iar untul sau crema de branza adaugate au si ele un aport de calorii.

Alte idei pentru micul dejun:
- branza ricotta si sunca slaba;
- omleta din albusuri;
- un bol cu fulgi de ovaz si lapte degresat;
- banana cu unt de arahide;
- banana cu iaurt;
- smoothie de iaurt cu fructe;
- iaurt fara grasimi;
- tortilla cu unt de arahide si capsuni.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2013-04-22 Vizualizari: 2105


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Cum te ajuta micul dejun sa slabesti, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Strugurii proaspeti sunt mai buni daca ii lasati putin la frigider.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Ienibahar
Ienibahar
Ienibaharul este un print al condimentelor gratie gustului sau deosebit care parca ar insuma pe acel...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Orice om sanatos poate rezista fara mancare doua zile - dar nu si fara poezie"
Charles Baudelaire
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro