193135987363285

Lifestyle

Home» Sfaturi Culinare» Lifestyle» Cum sa tii sub control portiile de mancare

Cum sa tii sub control portiile de mancare

      Trimite pe mail Printeaza
Cum sa tii sub control portiile de mancare
Adesea, mancam mai mult decat ar trebui din varii motive: luam masa pe fuga, iar creierul nu are timp sa proceseze impulsurile primite de la stomac, din plictiseala, din cauza unei depresii etc.

In urma unor studii efectuate, nutritionistii au ajuns la concluzia ca, in ultimii ani, dimensiunea portiilor de mancare e oarecum in contradictoriu cu nevoile noastre intrucat, pe masura ce tehnologia avanseaza, avem nevoie, de fapt, de mai putine alimente.

Spre exemplu, petrecem mai mult timp in fata calculatorului, deci ardem mai putine calorii; facem mai putina miscare decat ar trebui; activitatile fizice nu prea sunt pe lista noastra de “to do”-uri zilnice.

Daca vrei intr-adevar sa nu te mai ingrasi ori sa-ti mentii greutatea, solutia pe termen lung o reprezinta controlul portiilor de mancare. Mai exact, trebuie sa reduci treptat caloriile consumate, astfel incat sa ajungi sa mananci atat cat ii trebuie organismului.

Daca nu crezi ca poti sa cantaresti chiar fiecare portie, ia ca punct de reper pumnul. Spre exemplu, o portie sanatoasa de paste nu ar trebui sa fie mai mare de un pumn.



Sfaturi pentru micul dejun
- redu portia obisnuita de cereale la trei sferturi fata de cat mancai inainte si serveste-o intr-un bol mai mic;
- prajeste cele mai mici si mai subtiri felii de paine;
- opteaza pentru o ceasca de cafea mai mica.

Sfaturi pentru pranz
- renunta la sandvisurile cumparate din oras, pentru ca au foarte multe calorii. Daca totusi iti cumperi unul, mananca doar jumatate;
- pregateste-ti de acasa un sandvis si pune in el si un fruct;
- mananca niste biscuiti si nu-ti va mai fi foame 2-3 ore dupa aceea.



Sfaturi pentru cina
- cand e vorba de carne slaba, carne de pui sau peste, femeile trebuie sa consume 100-150 grame, iar barbatii 150-200;
- uneori, portiile de friptura si somon pot fi dublate. Retine: uneori, nu intotdeauna!

Bine de stiut
- nu exagera cu consumul de avocado (o portie inseamna, de fapt, un sfert de fruct), nuci (10 nuci = 1 portie), dressingurile pentru salate (mananca doar o lingurita);
- daca vrei ceva dulce dupa cina, ai mare grija la portie;
- foloseste pahare mai mici pentru a bea vin;
- un mar mic are cam 60 de calorii si este echivalentul unei portii de fructe;



- 15 cirese iti sunt de-ajuns;
- o portie de conopida inseamna cam 8 buchetele;
- o portie de carbohidrati presupune: o briosa mica, 8 biscuiti din cereale integrale sau o jumatate de bagheta din grau integral;
- mananca: 250 ml de lapte degresat, 150 gr iaurt natural, neindulcit;

- o portie de proteine este echivalenta cu: 1 ou, 2 felii de tofu, 2 carnaciori mici din carne de porc sau 85 gr de peste la gratar / fiert;
- o portie de grasimi, cam 45 de calorii, este echivalenta cu: 7 migdale, o lingurita de unt, 2 lingurite de dressing pentru salate, 1 lingurita ulei vegetal (floare-soarelui, de masline, canola).





Postat de Alina Tibichi pe data de 2013-08-14 Vizualizari: 1947


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Cum sa tii sub control portiile de mancare, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Lifestyle Lifestyle pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Bucataria dominicana – Gastronomia specifica unei tari din America Centrala
Anual, pe 27 februarie, adica astazi, este marcata Ziua Republicii Dominicane. Cel mai adesea, am auzit de aceasta tara cu prilejul difuzarii stirilor despre vacantele de lux ale vedetelor. Bucataria
Cuptorul cu microunde – Intre mit si adevar
In ultimii ani au aparut tot mai multe afirmatii potrivit carora utilizarea cuptorului cu microunde este nociva pentru sanatatea noastra. In ciuda faptului ca ne ajuta sa economisim timp pretios, manc
Checuri pufoase
Checurile sunt deserturi rapide si gustoase, perfecte alaturi de o ceasca de cafea sau ceai fierbinte. Ti-am pregatit cateva retete inspirate. - Chec cu iaurt si goji; - Chec patru sferturi cu ciocola
Cum depozitam condimentele – 5 reguli de respectat
Cel mai adesea, cumparam condimentele la plic. Pentru fripturi si legume aromate la cuptor si nu numai, luam din magazin oregano, busuioc, patrunjel, maghiran, scortisoara s.a.m.d. Desfacem apoi plicu
Folia de aluminiu – La ce anume o poti intrebuinta prin locuinta
Numeroase studii au concluzionat ca folia de aluminiu este foarte nociva, motiv pentru care trebuie sa renuntam la o mai folosi atunci cand gatim sau cand pregatim sandvisurile de luat la munca. Acest
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Asafoetida
Asafoetida
Asafoetida este o planta cu radacini puternice si tulpina groasa, din familia patrunjelului, cu un m...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Impedimentul reformei, oamenii ti-au pastrat vechile structuri mentale, printre care, si pofta de mancare"
Valeriu Butulescu
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro