193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Rolul mineralelor in alimentatia de zi cu zi - partea I...

Rolul mineralelor in alimentatia de zi cu zi - partea I

      Trimite pe mail Printeaza
Rolul mineralelor in alimentatia de zi cu zi - partea I
Mineralele sunt nutrienti pe care ii absorbim din alimente, la fel de importanti pentru sanatatea noastra ca si vitaminele. Ei fac parte din celulele, tesuturile, muschii si fluidele noastre.

Pentru functionarea sanatoasa a tuturor organelor, avem nevoie de minerale precum calciu, potasiu si zinc. In total, exista 16 minerale esentiale, necesare organismului, divizate in macrominerale si microminerale.

Beneficiile lor sunt strans legate de cele ale vitaminelor si invers. Spre exemplu, vitamina D este necesara pentru absorbtia calciului, iar vitamina C pentru cea a fierului.

Bine de stiut
- cantitatea de minerale dintr-un fruct sau o leguma depinde de cantitatea de minerale existenta in solul in care a crescut acel aliment sau care a dus la dezvoltarea acestuia;
- alimentele pot pierde vitamine si minerale esentiale din cauza transportului pe distante lungi, din cauza proastei depozitari, precum si in timpul gatirii.

1. Calciu
Rol: mentine si asigura sanatatea sistemului osos si a dintilor.
Surse de calciu: produse lactate, broccoli, migdale, seminte de susan, sardine.
Simptome ale deficientei de calciu: spasme, crampe, fracturi, osteoporoza.
Se crede ca poate preveni cancerul de colon.

2. Clorurile
Rol: ajuta la formarea acizilor din stomac si la reglarea fluidelor din celule si din vasele de sange.
Surse: sare de masa, alimente care contin cloruri.
Deficienta de cloruri duce la hipotensiune si la pierderea unei cantitati importante de potasiu din organism.

3. Magneziu
Rol: ajuta la transformarea zaharului din sange in energie, la controlarea muschilor, la functionarea nervilor si la mentinerea unui ritm cardiac normal.
Surse: legume cu frunza verde, cereale integrale, nuci, banane, crustacee.
Deficienta de magneziu duce la: risc marit de diabet si atac de inima, batai neregulate ale inimii, crampe musculare, pietre la rinichi etc.
Conform cercetarilor, previne si trateaza problemele cardiace, scade tensiunea, alina atacurile de astm si sindromul pre-menstrual.

4. Fosfor
Rol: este important pentru sanatatea dintilor si a sistemului osos si ajuta la absorbtia mai multor vitamine.
Surse: carne de pui, peste, lapte, cereale integrale, nuci, seminte.
Deficienta de fosfor este rara in general. Simptome: slabiciuni si dureri ale dintilor si oaselor, stare de oboseala, pierderea unei cantitati importante de calciu.

5. Potasiu
Rol: regleaza fluidele din organism; scade tensiunea, mentine un ritm cardiac normal, favorizeaza convertirea glucozei in glicogen, o forma de depozitare a energiei.
Surse: fructe si legume proaspete (mai ales banane, avocado, portocale), seminte, carne, nuci, lapte.
Simptome ale deficientei de potasiu: slabiciuni musculare, confuzie, sete exagerata, greata.

6. Sodiu
Rol: ajuta la functionarea sistemelor nervos si muscular si la reglarea fluidelor din corp.
Surse: crustacee, ansoa, sare, unt, extract de drojdie, carne procesata, avocado.
Deficienta de sodiu este foarte rara. Simptome: crampe musculare, deshidratare, ameteala.

7. Crom
Rol: stabilizeaza nivelul zaharului din sange, creste nivelul colesterolului bun si distruge celulele grase.
Surse: carne rosie, crustacee, ficat, galbenus, branza, melasa, drojdie de bere, paine din grau integral, ciuperci.
Deficienta de crom duce la posibile atacuri de inima, inceput de diabet si la cresterea colesterolului.

8. Cupru
Rol: ajuta la formarea colagenului, necesar pentru sanatatea oaselor si a tesuturilor; este important in formarea celulelor rosii din sange; favorizeaza absorbtia mai usoara a fierului.
Surse: crustacee, stridii, cereale integrale, avocado, semine, nuci, usturoi, banane, cartofi, cacao, ciuperci, prune, rosii, produse din soia.
Simptome ale deficientei de cupru: probleme de respiratie, afectiuni ale pielii, stare de slabiciune generala. Deficienta de cupru nu este chiar comuna, totusi.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2013-10-02 Vizualizari: 1794


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Rolul mineralelor in alimentatia de zi cu zi - partea I, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru clatite mai pufoase, adaugati in aluat un albus batut spuma.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Iasomia
Iasomia (Jasminum officinale) este o planta foarte cunoscuta care provine din aria Marii Mediterane ...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Nu va ofer nici plata, nici cazare si nici mancare; va ofer doar foamete, sete, marsuri fortate, lupte si moarte. Lasati-l pe cel care isi iubeste tara si cu inima, nu numai cu gura sa ma urmeze"
Giuseppe Garibaldi
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro