193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Vitaminele solubile in apa

Vitaminele solubile in apa

      Trimite pe mail Printeaza
Vitaminele solubile in apa
Exista doua mari categorii de vitamine: solubile in apa si solubile in grasimi.
Primele, intrucat nu sunt depozitate in organism, trebuie administrate zilnic. Este vorba de complexul de vitamine B si de vitamina C.
Cele din a doua categorie se gasesc in ficat si in tesuturile organismului.

Iata vitaminele solubile in apa:

Complexul de vitamine B Vitamina B1 (tiamina)
- buna pentru: sistemul nervos, pentru convertirea carbohidratilor, pentru producerea acidului hidrocloric (distruge bacteriile vinovate pentru tulburarile tractului intestinal. Se gaseste in sucul gastric). Previne imbatranirea prematura, imbunatateste functionarea sistemului digestiv etc. Ofera organismului energie pentru a face fata stresului;
- surse: carne de porc, nuci, legume, grau integral, ciuperci, fistic, sparanghel, avocado, fasole etc.;
- simptome ale deficientei: slabiciune, letargie, oboseala, probleme neurologice.

Vitamina B2 (riboflavina)
- buna pentru: o vedere normala, sanatatea pielii, unghii, par. Converteste proteinele, carbohidratii si grasimile in energie. Are proprietati antioxidante;
- surse: ficat de vitel, produse lactate, legume cu frunze verzi, grau integral, oua etc.;
- simptome ale deficientei: oboseala, iritatii dermatologice, sensibilitate la lumina, craparea pielii in colturile gurii. Poti ajunge la deficienta din cauza: sindromului de malabsorbtie, diaree cronica, alcoolism etc.;
- poate sa fie distrusa de: ceaiuri, cafea, conservanti, anticonceptionale, alcool.



Vitamina B3 (niacina, vitamina PP)
- buna pentru: sistemele nervos si digestiv, sanatatea pielii, cresterea nivelului colesterolului bun. Ajuta la convertirea carbohidratilor in energie;
- surse: carne de pui, peste, cereale integrale, ciuperci, sparanghel, unt de arahide;
- simptome ale deficientei: dermatita, diaree, dementa, inrosirea limbii, depresie, deces.

Vitamina B5 (acid pantotenic)
- important pentru metabolism. Converteste grasimile si glucidele in energie;
- se gaseste in multe alimente, fiind cea mai raspandita vitamina (pantos = peste tot);
- surse: ciuperci, broccoli, conopida, iaurt, oua fierte, seminte de floarea-soarelui crude, capsuni, rosii etc.;
- simptome ale deficientei: oboseala, amorteala, dureri ale picioarelor.



Vitamina B6 (piridoxina)
- ajuta la formarea celulelor rosii din sange;
- surse: carne de pui, cod, spanac, banane, avocado, capsuni, struguri, fasole, seminte, sfecla coapta etc.;
- simptome ale deficientei: confuzie, depresie, ulcer bocal, iritabilitate. Supradoza de piridoxina implica neuropatie senzoriala, dificultati motorii, amorteala extremitatilor.

Vitamina B7 (biotina, vitamina H)
- importanta pentru metabolismul niacinei. Stimuleaza functiile renale. Incetineste procesul de albire. Impiedica depunerea colesterolului pe vasele de sange;
- surse: majoritatea alimentelor. E produsa, de asemenea, de bacterii in tractul intestinal;
- simptome ale deficientei: anorexie, greata, stari depresive etc.

Vitamina B9 (acid folic)
- este parte a ADN-ului, ajutand la formarea noilor celule. Favorizeaza dezvoltarea normala a fatului;
- surse: legume si leguminoase cu frunze verzi, seminte de floarea-soarelui, suc de portocale, ficat etc.;
- simptome ale deficientei: ameteala, pierderea in greutate, pierderi de memorie.

Vitamina B12
- buna pentru formarea noilor celule si pentru sistemul nervos;
- surse: carne de pui, peste (mai ales somon, ton), oua, fructe de mare, produse lactate;
- simptome ale deficientei: constipatie, oboseala, slabiciune, pierderea apetitului, slabire, probleme de echilibru, depresie, pierderi de memorie. Deficienta de vitamina B12 poate fi cauzata si de: medicamente, probleme intestinale, varsta inaintata, o dieta fara carne.

Vitamina C (acid ascorbic)
- are proprietati antioxidante. Este o parte importanta a vaselor de sange, ligamentelor si tendoanelor. Ajuta la absorbtia fierului de catre organism;
- surse: broccoli, varza de Bruxelles, portocale, guave, gogosari rosii etc.;
- simptome ale deficientei: oboseala, degradarea parului, sangerarea gingiilor, scalp uscat, anemie, aparitia scorbutului. Supradoza: probleme cu stomacul, diaree, posibil pietre la rinichi.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2013-10-25 Vizualizari: 4220


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Vitaminele solubile in apa, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru clatite mai pufoase, adaugati in aluat un albus batut spuma.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Anason
Anason
Anasonul este o planta mediteraneana inrudita cu mararul si coriandrul, de la care se folosesc in pr...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Descoperirea unui nou fel de mancare provoaca unui om mai multa fericire decat descoperirea unei noi stele"
Anthelme Brillat-Savarin
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro