193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Invata sa citesti etichetele produselor

Invata sa citesti etichetele produselor

      Trimite pe mail Printeaza
Invata sa citesti etichetele produselor
Cu atat de multe produse pe rafturile supermarketurilor, iti poate lua ore intregi sa descifrezi informatiile nutritionale de pe etichete.

Iata cum sa decodifici mai usor etichetele si cum sa faci alegeri sanatoase:

1. Numarul de portii
Numarul de calorii e cel mai important atunci cand incerci sa slabesti, dar pe majoritatea ambalajelor este trecut numarul de calorii per portie sau per 100 de grame. Daca planuiesti sa consumi intreg pachetul, va trebui sa calculezi.

2. Grasimile trans
Limita de grasimi trans recomandata este de mai putin de 2 grame pe zi. Problema este ca etichetele pot pune 0 grasimi pe eticheta, atunci cand alimentele contin mai putin de 0,5 grame. Daca mananci multe astfel de produse, poti depasi limita. Ca sa faci alegeri intelepte, alege produse care nu contin uleiuri partial hidrogenate si nici multe grasimi saturate.

3. Concentreaza-te pe fibre
Fibrele sunt adaugate in multe produse, precum iaurtul, granola sau chiar biscuiti. Da, trebuie sa alegi produsele cu cele mai multe fibre (3 grame sau mai mult), dar cele mai bune surse sunt, totusi, fasolea, fructele si legumele, ovazul si cerealele integrale. Alege alimente proaspete, care sunt bogate in fibre in mod natural si nu au nevoie de etichete.

4. Imunitatea
Poate ai observat ca multe produse sustin ca mentin sanatos sistemul imunitar. Sigur, cu totii vrem un sistem imunitar puternic ca sa putem lupta cu bolile, insa exista putine studii care sa ateste ca mancarea aduce beneficii sistemului imunitar.

5. Nutrienti "rai"
La fel ca in cazul grasimilor trans, grasimile saturate, colesterolul sau sodiul trebuie evitate pe cat posibil. Citeste cu atentie ambalajele pentru a te asigura ca nu consumi cantitati prea mari. Sodiul poate creste riscul unor boli precum cele ale inimii, diferite tipuri de cancer sau hipertensiune.

6. Nutrienti buni
Majoritatea oamenilor nu consuma destule vitamine A, C, calciu si fier in dietele lor. Consumand destui nutrienti buni, iti poti imbunatati sanatatea si reduci riscul bolilor. Cauta pe ambalaje cantitatile de vitamine, calciu si fier. Nu uita, totusi, ca aceste substante se gasesc in stare naturala in fructe, legume si cereale.





Postat de Andreea Utza pe data de 2014-12-08 Vizualizari: 3166


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Invata sa citesti etichetele produselor, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pilaful si piureul se pot prepara si prin fierbere in lapte, suc de portocale sau alte metode inedite.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Martipan
Martipan
Martipanul nu este un condiment propriu-zis ci o pasta preparata din praf de migdale amestecat cu za...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"La mancare lup si la treaba iepure"
Folclor
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro