193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Nutrientii necesari oricarei femei

Nutrientii necesari oricarei femei

      Trimite pe mail Printeaza
Nutrientii necesari oricarei femei
Organismul oricaruia dintre noi are nevoie de nutrienti, dar nu in aceeasi cantitate.

Nevoile sunt diferite de la persoana la persoana, cu atat mai mult cand e vorba de femei.
De ce? Pentru ca, in timp, au loc multe schimbari in corpul lor, destul de solicitante.

Indiferent de varsta pe care o ai, niciodata sa nu-ti lipseasca din organism urmatorii 10 nutrienti:

1. Calciu
- este un mineral super-important pentru dezvoltarea dintilor si a sistemului osos;
- oricine are nevoie de el mai ales dupa varsta de 35 de ani, pentru ca acela e momentul cand incepem sa pierdem calciu;
- e recomandat femeilor aflate la pre-menopauza si menopauza, ca sa previna osteoporoza;
- ajuta cat de cat la reducerea sindromului pre-menstrual.
Surse de calciu: spanac, branza, lapte, varza kale, fasole neagra, migdale.

2. Fibre
- sunt bune pentru sistemul digestiv intrucat favorizeaza functionarea normala a intestinului si previn constipatia si diareea;
- mentin satietatea o perioada mai mare;
- alimentele bogate in fibre reduc aparitia / dezvoltarea cancerului, a diabetului de tip 2 si chiar si a afectiunilor cardiovasculare;
- femeile cu varste cuprinse in intervalul 19-50 de ani au nevoie de 25 gr de fibre zilnic, iar cele peste 51 de ani, de 21 grame.
Surse de fibre: fructe, legume, mei, ovaz, orez salbatic, mei.

3. Vitamina C
- intareste sistemul imunitar foarte mult;
- ajuta la producerea colagenului;
- e benefica pentru tesuturi.
Surse de vitamina C: ardei gras rosu, capsuni, pepene galben, portocale, kiwi.

4. Vitamina D
- e recomandata pentru o stare psihica buna, evitarea tumorilor mamare si absorbtia calciului.
Sursa de vitamina D: majoritatea oamenilor o absorb din razele solare, dar pentru asta e nevoie si de fier.



5. Vitamina E
- este un puternic antioxidant, asadar lupta impotriva actiunii radicalilor liberi si intareste sistemul imunitar;
- mentine sanatatea ochilor si a pielii.
Surse de vitamina E: migdale, seminte de floarea-soarelui.

6. Acizi grasi omega-3
- reduc tensiunea arteriala, inflamatiile si riscul aparitiei / dezvoltarii unor afectiuni foarte grave;
- o femeie are nevoie de 1.1 g de acizi grasi omega-3 zilnic.
Surse de acizi grasi omega-3: hering, sardine, somon salbatic.

7. Acid folic
- este foarte important pentru femeile insarcinate. Deficienta de acid folic il afecteaza pe bebelus, ducand la aparitia unor probleme ale sistemului nervos.
Surse de acid folic: legumele cu frunze verzi, avocado si ficatul de pui.

8. Potasiu
- reduce spasmele musculare;
- joaca un rol important in transmiterea impulsurilor nervoase.
Surse de potasiu: carne de pui, carne rosie, somon, cod, sardine, iaurt degresat, broccoli, cartofi dulci, spanac.



9. Fier
- e important pentru crestere si dezvoltare;
- depoziteaza si transporta oxigenul in organism;
- intrucat femeile pierd fier in timpul menstruatiei, trebuie sa-si refaca "stocul";
- simptome ale deficientei de fier: oboseala, insomnie, lipsa de concentrare.
Surse de fier: carne rosie, broccoli, ficat de pui, fasole.

10. Magneziu
- isi aduce un aport considerabil cand e vorba de sistemele nervos si osos si tonus muscular;
- ajuta la prevenirea afectiunilor cardiovasculare;
- regleaza tensiunea arteriala.
Surse de magneziu: spanac, seminte de dovleac, migdale, fasole negre.

Intrucat fiecare persoana are nevoi diferite, se recomanda o vizita la medicul de familie.
Pe baza unui consult si a raspunsurilor la cateva intrebari, acesta te poate indruma, cel mai probabil, pentru cateva analize.
In functie de rezultate, mai apoi iti va spune ce anume lipseste din organismul tau si ce este in exces.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2014-12-17 Vizualizari: 1620


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Nutrientii necesari oricarei femei, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru clatite mai pufoase, adaugati in aluat un albus batut spuma.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Semintele paradisului
Semintele paradisului (Aframomum melegueta) sunt inrudite cu ghimbirul si provin din familia Zingibe...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Instruirea mintii este la fel de necesara ca hrana pentru corp"
Cicero
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro