193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» De ce sa mananci mai multa fasole

De ce sa mananci mai multa fasole

      Trimite pe mail Printeaza
De ce sa mananci mai multa fasole
Nu rata beneficiile pe care ti le aduce fasolea!

Incepand cu doza de fibre si scaderea colesterolului, fasolea are mai multe de oferit decat ti-ai putea imagina:

Contine o doza importanta de fibre
Fibrele dau senzatia de satietate, deci nu ai nevoie sa mananci mult pe parcursul zilei. Chiar daca doza zilnica de fibre recomandata pentru femei este de 25 de grame, majoritatea nu o ating. In medie, femeile consuma in jur de 12-13 grame pe zi.
Lasa fasolea sa te ajute sa-ti atingi scopul. Doar o cana de fasole contine aproape 10 grame de fibre. Chiar si dupa ce o gatesti, ea nu-si pierde foarte mult din proprietati. In plus, contin fibre atat in miez, cat si in coaja.

Este un ajutor pentru digestie
Fasolea contine fibre solubile si insolubile, care contribuie impreuna la ajutarea sistemului digestiv. Primele incetinesc digestia, adica dau senzatia de plin, iar celelalte previn constipatia. Iar fasolea nu provoaca neaparat flatulenta, in ciuda zvonurilor. Daca bei destula apa, fibrele vor circula prin sistem si nu vei avea probleme.

Scade colesterolul
Colesterolul "rau" poate ramane pe peretii vaselor de sange, cauzand inflamatia. Un sistem cardiovascular sanatos incepe cu ceea ce mananci, iar fasolea este saraca in grasimi. Fibrele solubile se ataseaza de colesterol, impiedicand absorbtia acestuia in sange.

E buna pentru inima
O dieta bogata in fasole este buna pentru inima ta. Atunci cand aceasta reduce colesterolul, scade si riscul de infarct. Mai mult decat atat, datorita fibrelor pe care le contine, fasolea scade riscul bolilor de inima si ale sistemului cardiovascular cu pana la 9%.
De asemenea, fasolea este o sursa bogata de potasiu si magneziu, elemente cheie pentru inima. Potasiul elimina, in mod natural, excesul de sodiu si de apa din sistem, fapt ce reduce presiunea sangelui. Magneziul ajuta la functionarea nervilor si reglarea presiunii sangelui.



Te mentine in forma
Pe langa fibrele care te ajuta sa te simti satul, fasolea contine si proteine, alti nutrienti care potolesc poftele. Deoarece fibrele si proteinele incetinesc digestia, te simti plin mai mult timp si mananci mai rar. In timp ce majoritatea oamenilor consuma carne pentru proteine, acestia nu-si dau seama ca si fasolea contine acest nutrient. O jumatate de cana de fasole contine aproape 8 grame de proteine.
Mai mult decat atat, deoarece este saraca in grasimi, te ajuta sa slabesti. Acest lucru se intampla datorita modului in care fasolea este procesata de organism. In sistemul digestiv, fibrele nu se digera si nu se absorb in sange, de unde ar trebui fie sa se depuna, fie sa fie arse. Inca un motiv pentru a include fasolea in dieta de slabit.





Postat de Andreea Utza pe data de 2015-03-16 Vizualizari: 1477


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul De ce sa mananci mai multa fasole, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Puneti o lingura de otet in apa in care fierbeti cartofii, isi vor pastra culoarea alba.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Asafoetida
Asafoetida
Asafoetida este o planta cu radacini puternice si tulpina groasa, din familia patrunjelului, cu un m...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Florile fac intotdeauna oamenii mai buni, mai fericiti si mai de ajutor; ele sunt raze de soare, mancare si medicament pentru suflet"
Luther Burbank
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro