193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Masuri de protejare a pielii in anotimpul calduros...

Masuri de protejare a pielii in anotimpul calduros

      Trimite pe mail Printeaza
Masuri de protejare a pielii in anotimpul calduros
Pe masura trecerii timpului, prin expunerea repetata a pielii la actiunea razelor solare, se stie ca poate creste si riscul contractarii unor boli caracterizate de un exces de pigmenti, care apoi ar putea evolua in forme diverse de cancer de piele.

Uneori ne referim la anumite portiuni afectate de pe pielea noastra folosind termenul de "pete" si este recomandat sa ne supraveghem trupul din acest punct de vedere deoarece, desi nu intotdeauna periculoase, aceste pete de pe piele pot cunoaste modificari la suprafata si in profunzime, semn ca e cazul sa ne prezentam la medic pentru un control amanuntit.

Persoanele care stiu ca au deja asemenea pete pe corp se pot proteja multumitor apeland, in special vara, la anumite nutrimente utile si la indemana tuturor, foarte eficiente pentru prevenirea bolilor de piele. Mai ales persoanele in varsta sunt expuse contractarii unor boli de piele de acest tip si lor li adreseaza in primul rand recomandarile de mai jos:

- Vitamina C, de exemplu, este un antioxidant binecunoscut tuturor, cu rol in echilibrarea intregului organism, dar si un bun agent de blocare a efectelor nocive ale razelor solare asupra pielii. Prin introducerea la dieta de alimente bogate in vitamina C, pielea va fi cu siguranta mai sanatoasa si mai elastica, iar ridurile, petele de piele sau alte probleme de aceasta natura vor cunoaste o ameliorare simtitoare.
Alimente recomandate, surse de vitamina C: broccoli, varza, citrice, patrunjel verde, ardei grasi, ananas si alte fructe si zarzavaturi.

- Vitamina E este de asemenea un cunoscut antioxidant, care poate preveni cu succes actiunea nociva a razelor solare sau raspandirea petelor de piele. Vitamina E poate fi aplicata si sub forma de ulei de plaja pe portiunile mai afectate, mai ales daca se intentioneaza sa se mearga la plaja (uleiuri de plaja si creme cu vitamina E).
Alimente recomandate, surse de vitamina E: spanac, malai, porumb boabe, oua, alune, ulei de masline si de floarea-soarelui, seminte de floarea-soarelui.

- Vitamina A are un rol important in protejarea pielii, iar aporturile zilnice de vitamina A sunt importante, fiind insa contraindicate suplimentele de vitamina A luate mai ales de catre cei varstnici. De preferat este sa se apeleze mereu la nutrimente naturale si mai rar la suplimente.
Alimente recomandate, surse de vitamina A: morcovi, broccoli, ardei grasi, cereale integrale, mango, mandarine, nectarine si altele.

- In sfarsit, vitamina D este procesata de chiar corpul nostru, mai ales prin expunerea moderata la soare si este bine sa se procedeze astfel insa fara a se face excese. Atentie, abuzul de suplimente de vitamina D poate genera complicatii multiple si de aceea nu se recomanda decat sub stricta supraveghere medicala.
Alimente recomandate, surse de vitamina D: peste in ulei, oua, margarina si cereale fortificate cu vitamina D, ficat si produse pe baza de ficat.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2010-06-02 Vizualizari: 4529


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Masuri de protejare a pielii in anotimpul calduros, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Piper Szechuan
Piperul Szechuan (Sichuan) isi trage numele de la o provincie din China, unde este des utilizat in b...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Impedimentul reformei, oamenii ti-au pastrat vechile structuri mentale, printre care, si pofta de mancare"
Valeriu Butulescu
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro