Site coolinaria.ro

Igiena alimentara in locurile publice


Igiena alimentara in locurile publice Nu de putin ori ajungem in situatia de a cina sau a servi o gustare frugala intr-un restaurant sau alt local public si uneori ramanem de-a dreptul consternati cand realizam cam la ce riscuri am fost expusi in parte din cauza lipsei noastre de atentie si in parte din cauza standardelor joase de igiena practicate de catre anumiti comercianti.

De aceea nu e deloc rau sa ne informam in avans asupra conditiilor oferite de catre un punct de alimentatie publica mai ales daca acesta este situat in imediata noastra vecinatate si nu intr-o locatie indepartata aflata la sute de kilometri departare. Exista deja ghiduri destul de bune care ofera informatii diverse despre conditiile oferite de hoteluri si restaurante variate, iar daca nu suntem satisfacuti de acestea putem oricand apela la propriul simt de orientare urmarind in principal urmatoarele aspecte legate de igiena publica:

- managerul localului permite existenta unor zone mai putin curate punand accentul doar pe acelea aflate la vedere; este un semn ca si in bucatarie lucrurile decurg la fel de dubios si e recomandat sa va retrageti din timp;
- vesela, tacamurile si paharele prezinta urme "insesizabile" de grasimi, fire de par sau textile, praf sau mirosuri suspecte; aproape sigur riscati o indigestie daca nu chiar o intoxicatie alimentara preferand sa cinati in locul respectiv;
- toaletele, chiuvetele sau dispozitivele de uscare a mainilor nu sunt bine intretinute ori sunt in stare proasta de functionare; ati nimerit intr-un loc de duzina unde numai cei cu stomacul tare vor putea rezista;
- daca insa serviciul este la inaltime si totul decurge atat de normal pe cat te astepti atunci urmariti si chelnerii din cap pana in picioare pentru a vedea daca si acestia corespund standardelor de igiena.

E bine de asemenea sa va cunoasteti si drepturile de consumator si sa refuzati sa fiti trasi pe sfoara atunci cand sunteti inselat cu privire la preturi sau la cantitatea de alimente comandata ori daca prezentarea de pe meniu nu corespunde intru totul cu felurile de mancare comandate. In cazul in care aveti de a face cu asemenea situatii adresati-va plangerea direct proprietarului sau managerului acelui local, iar daca nu sunteti multumiti puteti sa va inaintati plangerea catre autoritatea locala de protectie a drepturilor consumatorului, dar si catre directia regionala de sanatate publica.

Autor:   Lucia Mihailescu