193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Fii activ. Traieste mai mult

Fii activ. Traieste mai mult

      Trimite pe mail Printeaza
Fii activ. Traieste mai mult
Nu exista un moment mai bun să începi să fii activ decât prezentul. Indiferent de vârstă sau abilităţile fizice, oricine se poate bucura de beneficiile de sănătate aduse de un program zilnic de exerciţii fizice. Se ştie că activităţile sportive şi exerciţiile fizice reprezintă un element important atunci când vrei să slăbeşti sau să îţi menţii greutatea corporală sub control. Mai mult, practicarea zilnică a unor exerciţii fizice, chiar şi cu efort moderat, contribuie la întărirea oaselor şi muşchilor, reduce stresul şi, în general, îmbunătăţeşt calitatea vieţii.

Fie că preferi să începi ziua cu o alergare de dimineaţă, fie că alegi să ieşi cu un prieten la o partidă de tenis, important este să fii activ şi să rămâi activ.

Beneficiile aduse sănătăţii de un simplu program zilnic de exerciţii fizice sunt nenumărate. Dr. Luigi Gratton, Vice President Medical Affairs & Nutrition Education în cadrul Herbalife Ltd. şi membru în „Programul de analiză a obezităţii ca factor de risc” derulat de Centrul pentru Nutriţie Umană din cadrul Universităţii din Los Angeles (UCLA), ne dezvăluie principalele trei beneficii care ar putea să ne motiveze să începem chiar azi să devenim activi.

1. Oase şi muşchi puternici

Cercetările ştiinţifice au arătat că activitatea fizică regulată este una dintre cele mai bune metode de a menţine oasele sănătoase. Exerciţiile de forţă, joggingul, ridicarea de greutăţi sunt utile pentru conservarea masei osoase, ceea ce reprezintă o componentă critică în reducerea riscului de slăbire a oaselor care se produce odată cu înaintarea în vârstă, favorizând apariţia fracturilor. Activităţile fizice care implică ridicarea de greutăţi sunt benefice totodată pentru creşterea masei musculare, susţinând mai departe sănătatea oaselor. În plus, ţesutul muscular arde mai multe calorii decât orice alt ţesut din organism, ceea ce creştere ponderea de ardere a caloriilor pentru menţinerea unei greutăţi sănătoase.

Având oase şi muşchi puternici, echilibrul, puterea şi coordonarea organsimului se îmbunătăţesc, reducând riscul accidentelor şi bolilor osoase. Medicul şi antrenorul te pot ajuta să găseşti exerciţiul de forţă care ţi se potriveşte.

2. Reducerea stresului

Mai multe studii arată că sportul şi exerciţiile fizice, mişcarea în general ne ajută în lupta cu stresul cotidian. Prin practicarea exerciţiilor fizice, în organism se produce endorfină, care are efect de calmare şi relaxare, făcându-ne să ne simţim mai bine şi mai optimişti.

O plimbare vioaie sau o scurtă repriză de gimnastică poate fi reţeta ideală de relaxare după o zi istovitoare. Şi cum majoritatea oamenilor apelează la mâncare în situaţii de stres – ceea ce poate duce la creştere în greutate –, dacă înlocuim pofta de mâncare cu câteva exerciţii fizice, nu numai că ne vom relaxa şi nu vom mai fi la fel de stresaţi, dar vom evita şi acumularea unui surplus de greutate nesănătos pentru organism.

3. Controlul greutăţii

Reducerea activiăţile sedentare, implicarea în activităţi fizice şi arderea caloriilor consumate sunt cheia în controlul greutăţii. Un program regulat de exerciţii fizice nu doar ne ajută să slăbim, dar este dovedit faptul că aren o contribuţie importantă în menţinerea organismului la o anumită greutate dorită. Specialiştii recomandă aproximativ 30 de minute de exerciţii în fiecare zi, adăugând că acest obicei - alături de o dietă redusă în grăsimi - este unul dintre cei mai importanţi factori în menţinerea greutăţii corpului.

O viaţă activă necesită şi o dietă sănătoasă. Organismul are nevoie de proteine – precum peşte, carne de pasăre, ouă sau soia – pentru a menţine şi dezvolta masă musculară. Produsele lactate fără grăsimi oferă organismului nu doar proteine, ci şi calciu necesar pentru sănătatea oaselor. Fructele, legumele şi cerealele sunt carbohidraţi care oferă energia necesară pentru activităţile cotidiene.

Mănâncă corect şi fă un ţel din mişcare, pentru o viaţă mai lungă şi sănătoasă. Poţi fii activ o viaţă şi nu e niciodată prea târziu să începi.





Postat de Iosub Alin pe data de 2010-08-11 Vizualizari: 5056


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Fii activ. Traieste mai mult, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Strugurii proaspeti sunt mai buni daca ii lasati putin la frigider.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Ardeii Jalapeno
Cunoscuti in varianta lor uscata si sub denumirea de ardei iuti chipotle, ardeii Jalapeno sunt origi...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Foamea-i cel mai bun bucatar"
Folclor
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro