193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Masuri alimentare pentru sanatatea sistemului digestiv...

Masuri alimentare pentru sanatatea sistemului digestiv

      Trimite pe mail Printeaza
Masuri alimentare pentru sanatatea sistemului digestiv
Sistemul digestiv si intretinerea sa la parametri optimi depind in buna masura de alimentele pe care le introducem la dieta, dar si de modul in care preparam aceste alimente. Alimentatia este ca o sabie cu doua taisuri si putem obtine beneficii maxime pentru organism sau, dimpotriva, putem dezvolta afectiuni diverse, cele mai frecvente lovind direct in sistemul nostru digestiv.

O alimentatie corecta, care sa permita buna functionare a sistemului digestiv si, in egala masura, sa ofere si nutrimentele necesare activitatii organismului de peste zi va trebui sa ia in calcul cativa factori majori de risc precum si sa tinteasca atingerea unui bun echilibru in meniul zilnic intre alimentele cu grad redus de toxicitate si cele care, prin natura lor, contin o serie de toxine si bacterii periculoase pentru sanatate.

1. Mentinerea nivelului de aciditate la cote normale
Acesta este unul dintre primele obiective pe care le urmarim de obicei la dieta si poate fi atins prin tinerea sub atenta supraveghere a tuturor alimentelor asa-numit "acide" sau prin prepararea lor adecvata, scazand astfel nivelul de aciditate la cote obisnuite.

Carnea de porc, de exemplu, este un aliment periculos din acest punct de vedere si ar trebui consumata destul de rar, iar alaturi de acest aliment la fel de periculoase sunt si alimentele care contin zahar, uleiurile vegetale, margarina, lactatele si branzeturile si o serie lunga de alte produse alimentare.

Ideal la dieta este sa se consume in cadrul aceleiasi mese atat alimente cu un grad de aciditate mai ridicat cat si alimente asa-numit "alcaline" sau care vor putea sa scada nivelul general de aciditate din stomac. Dintre acestea putem aminti varza, broccoli, conopida, ciupercile, bananele, migdalele, tofu, proteinele din grau si multe altele.

2. Prevenirea inmultirii culturilor de candida albicans
Candida albicans este o bacterie prezenta in toate organismele insa inmultirea sa poate declansa adevarate dezastre pentru sistemul digestiv, atat cel superior cat si cel inferior. Printr-o alimentatie gresita sau cure repetate cu antibiotice populatia de candida albicans se inmulteste foarte repede si poate slabi la cote alarmante nu doar sistemul digestiv, dar si pe cel imunitar.

Alimentele care favorizeaza inmultirea populatiei de candida albicans din organism sunt: cafeaua, ciocolata, vinul, zaharul, drojdia si alte produse alimentare fermentate. Aceste alimente trebuie consumate cu moderatie si nu neaparat zi de zi, iar daca se constata cresterea populatiei de candida, aceste alimente ar trebui eliminate pentru o lunga perioada de vreme de la dieta pana ce organismul se vindeca si revine la parametrii sai normali.

3. Prevenirea alergiilor alimentare
Mai toate tipurile de alergii alimentare sunt strans legate de probleme ale sistemului digestiv si trebuie invatat cum sa se combine alimentele in mod corect pentru a nu declansa aceste alergii. Uneori alergiile apar din cauza consumului unor anumite alimente, dar de obicei se vor manifesta atunci cand se combina gresit categorii separate de alimente.

Fiecare persoana care sufera de alergii alimentare va fi nevoita sa deprinda cu timpul ce tipuri de alimente ii priesc si care nu, iar in plus trebuie adoptata si o dieta si alte masuri de natura medicala care sa stimuleze activitatea sistemului imunitar.

4. Prevenirea constipatiei cronice si a sangerarilor intestinului gros
Constipatia este un mare dusman al sistemului digestiv, iar daca se observa ca episoadele de constipatie tind sa se repete pe intervale scurte de timp atunci trebuie luate masuri de natura alimentara in primul rand pentru a se preveni aceasta afectiune. O alimentatie bogata in fibre alimentare si lichide din belsug va putea rezolva asemenea probleme, prevenind in egala masura si sangerarile colonului, cauzate de cele mai multe ori de hrana uscata, saraca in fibre si fara un aport util de apa si alte lichide.

5. Detoxifierea periodica a organismului
De doua ori pe an trebuie tinuta si o dieta de detoxifiere generala a organismului, eliminandu-se acum complet grasimile, alimentele dulci, alimentele procesate sau cele care contin aditivi alimentari. Suplimentar, un aport de produse naturale care sa favorizeze eliminarea mai rapida si mai usoara a toxinelor precum si o crestere a aportului de apa vor ajuta mult la detoxifierea organismului.

Sistemul digestiv nu poate functiona optim atunci cand este incarcat de toxine, iar dietele de curatare a organismului si chiar si clismele vor ajuta mult in acest sens, fiind indicate, asa cum spuneam mai sus, macar de doua ori pe an.

Tinandu-se seama de factorii de risc prezentati anterior si aplicandu-se masurile utile in plan alimentar vom fi siguri ca sistemul nostru digestiv va continua sa functioneze fara probleme, in aceste conditii doar parazitii mai reusind sa ne dea de furca. Din pacate, conditiile climaterice in continua schimbare, seceta, inundatiile si mizeria favorizeaza inmultirea acestor paraziti si doar igiena riguroasa ne va putea feri pe viitor de aceasta serioasa problema a mileniului al III-lea.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2010-09-29 Vizualizari: 7831


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Masuri alimentare pentru sanatatea sistemului digestiv, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Martipan
Martipan
Martipanul nu este un condiment propriu-zis ci o pasta preparata din praf de migdale amestecat cu za...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Orice om sanatos poate rezista fara mancare doua zile - dar nu si fara poezie"
Charles Baudelaire
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro