193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Sanatatea inimii depinde de aportul de sare si potasiu la di...

Sanatatea inimii depinde de aportul de sare si potasiu la dieta

      Trimite pe mail Printeaza
Sanatatea inimii depinde de aportul de sare si potasiu la dieta
Sarea este unul dintre putinele ingrediente culinare care nu lipseste aproape niciodata de la prepararea unei mancari gustoase si de aceea riscul de a se face excese din acest punct de vedere va fi intotdeauna mare.

In zilele noastre foarte putine persoane sunt preocupate de masurarea exacta a cantitatilor de sare introduse la gatit desi studiile stiintifice au aratat cat de riscant este consumul ridicat de sare pentru sanatatea noastra.

Se stie astfel ca un aport de sare mai mare de 5000 miligrame pe zi va conduce in timp mai lung sau mai scurt la unele probleme de sanatate, dar foarte putina lume reuseste sa se mentina intr-adevar la aceasta doza zilnica, unii depasind cu mult cantitatea optima de sare recomandata pentru consum.

Partea foarte buna in ce priveste consumul de sare este ca cei bolnavi deja de inima sau de alte afectiuni ale sistemului circulator vor cunoaste o imbunatatire imediata a starii de sanatate daca vor reduce treptat aportul zilnic de sare la niste valori minime.

Partea proasta este ca tot mai multe complicatii ale bolilor de inima si multe alte boli sunt direct legate de aportul marit de sare la dieta, lucru paradoxal date fiind atentionarile repetate emise de medici sau persoane autorizate pe toate canalele de media din intreaga lume. Este dovedit faptul ca reducerea consumului de sare la dieta scade tensiunea arteriala si reduce simptomele bolilor de inima si totusi oamenii continua sa consume sare din belsug ca si cum nimeni nu le-ar fi spus nimic.

Opus problemei sarii de bucatarie la dieta si implicatiile pe care le are acest lucru pentru sanatatea populatiei, aportul de potasiu in meniul zilnic este la fel de important, de data aceasta fiind necesare cantitati marite care sa asigure o stare optima de sanatate.

Potasiul are exact efectul opus celui generat de sodiul din sare, cu cat mai mult fiind oferit zi de zi cu atat mai benefic fiind acest lucru pentru inima, tensiunea arteriala si alte probleme ale organismului uman.

Peste 4500 miligrame de potasiu pe zi, obtinut din fructe si legume, inseamna din punct de vedere stiintific o garantie a sanatatii sistemului circulator si o prelungire a sperantei de viata cu ani buni de zile.

La dieta potasiul este bine sa fie procurat nu din suplimente alimentare ci mai ales din alimente precum caisele, avocado, bananele, pepene rosu, lapte, citrice, rosii, cartofi, spanac, prune si multe altele.

Merita retinut de toti cei care au probleme cu tensiunea arteriala ca un aport marit de potasiu si un aport scazut de sare la dieta vor fi intotdeauna benefice pentru sanatatea lor, ajutand la prevenirea unor complicatii multiple de sanatate, care apar tocmai pentru ca nu se respecta mai de nimeni aceasta regula alimentara foarte simplu de urmat.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2010-11-15 Vizualizari: 6679


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Sanatatea inimii depinde de aportul de sare si potasiu la dieta, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Herbes de Provence
Originare din Franta, asa cum ne indica si denumirea lor, Herbes de Provence sunt un amestec util de...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Legile lui Murphy despre razboi: Poti sa te plangi cat vrei in legatura cu portiile de mancare, dar tine minte, s-ar putea sa fie ultima ta masa, asa ca mai bine bucuta-te de ea"
Edward A. Murphy
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro