193135987363285

Lifestyle

Home» Sfaturi Culinare» Lifestyle» Sfaturi utile pentru nutritia corecta a femeilor

Sfaturi utile pentru nutritia corecta a femeilor

      Trimite pe mail Printeaza
Sfaturi utile pentru nutritia corecta a femeilor
Spre deosebire de barbati, femeile necesita un plus de nutrimente la dieta pentru a se bucura de o sanatate buna pe tot parcursul vietii. In diferite momente ale existentei lor, femeile inregistreaza deficite insemnate de vitamine si minerale, iar un aport suplimentar de nutrimente va echilibra multumitor organismul lor pentru a nu se mai ajunge la medic cu probleme grave de sanatate.

La menstruatie, menopauza, atunci cand sunt gravide sau dupa nastere multe femei inregistreaza deficituri insemnate de nutrimente si solutia cea mai buna in asemenea perioade este sa se adopte o dieta diversificata care sa permita organismului sa isi extraga necesarul dintr-o gama foarte variata de alimente sanatoase si pline de nutrimente.

La menstruatie, de exemplu, este nevoie de un aport suplimentar de proteine, dar si de minerale si carbohidrati complecsi, care sa potoleasca apetitul alimentar in crestere in aceasta perioada, sa echilibreze necesarul de minerale, dar si sa ajute la mentinerea greutatii corporale optime. Tot acum exista riscul retinerii de fluide in organism si de aceea este foarte indicat sa se reduca la minimum aportul de sare pentru a nu se inregistra o asemenea problema de sanatate.

Anemia este una dintre afectiunile care pandesc femeile pe toata durata vietii lor, putand sa apara riscul deficitului de fier in orice moment, fie la menstruatie, fie la nastere, fie la menopauza. O dieta regulata, care sa includa produse bogate in fier va permite femeilor sa evite instalarea anemiei, iar printre alimentele recomandate se numara si: pestele, carnea slaba, albusul de oua, legumele si nucile, spanacul si altele.

Deficitul de calciu este o alta amenintare constanta pentru femeile de toate varstele si este esential ca acestea sa includa mereu la dieta cel putin doua portii de produse lactate pe zi precum si alte alimente bogate in calciu de tipul sardinelor sau a legumelor recunoscute pentru aportul util de calciu pe care il ofera la dieta. Acidul folic, de asemenea esential pentru sanatatea femeilor, se va putea extrage in acelasi timp fie din legume, nuci si seminte, fie din cereale sau alte alimente fortificate cu acid folic.

Zincul este necesar femeilor pentru a isi proteja multumitor sanatatea la nivel celular si sursele alimentare sunt suficiente pentru a se oferi si acest mineral la dieta. Iodul insa nu se poate obtine atat de usor din alimente, doar sarea de bucatarie continand cantitati suficiente din acest mineral. Vitaminele A, C si E se procura tot printr-o alimentatie diversificata si nu ar trebui sa reprezinte o problema pentru cele care iau alimentatia in serios.

In cazul femeilor, sarea, cafeaua si alcoolul sunt mult mai nocive pentru sanatate decat este situatia la barbati si de aceea se impune o mai mare moderatie in consumarea acestor substante cu grad mare de risc pentru sanatate. Multe minerale si vitamine sunt absorbite mai greu de organism prin consumul marit de cafea si alcool si de aceea trebuie prevenite excesele si din acest punct de vedere.

Vitamina D reprezinta un caz mai special, fiind una dintre putinele vitamine care sa poata fi obtinuta doar printr-o simpla plimbare de dimineata sau de dupa-amiaza. Miscarea in aer liber si expunerea moderata la soare sunt deci benefice pentru sanatatea femeilor, in acest caz cu atat mai mult cu cat vitamina D se stie ca ajuta la o absorbtie mai buna a calciului in organism. Margarina, ouale si unele specii de pesti oceanici de asemenea pot oferi vitamina D, dar e de preferat ca acest nutriment sa fie procurat si prin expunerea la soare.

O alimentatie sanatoasa pentru femei inseamna inainte de toate o diversificare mare a alimentelor introduse in meniul zilnic, care sa permita formarea de rezerve in organism pentru perioadele cand acesta va fi mai expus pierderilor de nutrimente esentiale. Nu este de ajuns sa se introduca la dieta anumite alimente in perioadele de risc ci este bine sa se consume regulat aceste alimente, ca parte a unei alimentatii corecte si echilibrate.

Cele mai multe femei nu neglijeaza asemenea masuri eficiente de prevenire a bolilor cu substrat alimentar si au dreptate deoarece este in joc propria lor sanatate si femeile pot neglija multe aspecte, dar niciodata nu isi vor permite sa uite de problemele de sanatate si caile utile de prevenire a acestor probleme.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2010-11-19 Vizualizari: 4270


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Sfaturi utile pentru nutritia corecta a femeilor, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Lifestyle Lifestyle pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Bucataria dominicana – Gastronomia specifica unei tari din America Centrala
Anual, pe 27 februarie, adica astazi, este marcata Ziua Republicii Dominicane. Cel mai adesea, am auzit de aceasta tara cu prilejul difuzarii stirilor despre vacantele de lux ale vedetelor. Bucataria
Cuptorul cu microunde – Intre mit si adevar
In ultimii ani au aparut tot mai multe afirmatii potrivit carora utilizarea cuptorului cu microunde este nociva pentru sanatatea noastra. In ciuda faptului ca ne ajuta sa economisim timp pretios, manc
Checuri pufoase
Checurile sunt deserturi rapide si gustoase, perfecte alaturi de o ceasca de cafea sau ceai fierbinte. Ti-am pregatit cateva retete inspirate. - Chec cu iaurt si goji; - Chec patru sferturi cu ciocola
Cum depozitam condimentele – 5 reguli de respectat
Cel mai adesea, cumparam condimentele la plic. Pentru fripturi si legume aromate la cuptor si nu numai, luam din magazin oregano, busuioc, patrunjel, maghiran, scortisoara s.a.m.d. Desfacem apoi plicu
Folia de aluminiu – La ce anume o poti intrebuinta prin locuinta
Numeroase studii au concluzionat ca folia de aluminiu este foarte nociva, motiv pentru care trebuie sa renuntam la o mai folosi atunci cand gatim sau cand pregatim sandvisurile de luat la munca. Acest
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Serviti intotdeauna felurile de mancare la temperatura recomandata de reteta culinara.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Seminte de Nigella
Nigella este o familie de plante originare din Europa de Sud, nordul Africii si Asia de S-E, iar fru...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Legile lui Murphy despre mama: Indiferent de cat mananci,niciodata nu esti prea gras, incat mama ta sa nu iti mai dea nimic de mancare"
Edward A. Murphy
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro