193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Cum ne hranim în anotimpul rece

Cum ne hranim în anotimpul rece

      Trimite pe mail Printeaza
Cum ne hranim în anotimpul rece
Oboseala şi stresul sunt doar două dintre problemele cotidiene ale omului modern. Pe lângă acestea există multe altele. Spre exemplu, schimbările climatice solicită foarte mult organismul nostru. Tocmai de aceea este important să ne hrănim corespunzător astfel încât să oferim organismului nutrienţii necesari menţinerii stării de sănătate şi capacităţii de apărare împotriva agresiunilor de tot felul.

Tipuri de nutrienţi

Specialiştii atrag atenţia că o alimentaţie echilibrată trebuie să cuprindă 55% carbohidraţi, 15% proteine şi 30% grăsimi. Mare atenţie însă la calitatea grăsimilor consumate!

Într-adevăr grăsimile au un rol esenţial în buna funcţionare a organismului, însă la fel de important este să alegem grăsimi de bună calitate, adică acele grăsimi nesaturate care sunt benefice pentru organism. Pe acestea le găsim în alimente de origine vegetală, dar şi în preparate din peşte.

O categorie importantă de grăsimi nesaturate o reprezintă grăsimile esenţiale Omega 3 şi Omega 6, care nu pot fi produse de organism şi de aceea este important să le luăm din alimentaţie. Surse de grăsimi esenţiale sunt uleiurile vegetale (de in, de rapiţă, de floarea soarelui), margarinele de nouă generaţie, fructele oleaginoase (nuci, alune şi fistic) şi preparatele din peşte.

O altă categorie de grăsimi este reprezentată de cele saturate (preponderent de origine animală), numite popular şi grăsimi „rele” şi grăsimi trans al căror aport nutriţional este scăzut şi în plus cresc nivelul colesterolului „rău” din sânge. Grăsimile saturate le găsim în lactate grase (unt, smântână), carne grasă de vită, carne de porc, slănină, iar grăsimile trans le găsim în produsele de tip fast food, în produsele de patiserie, dulciuri rafinate. Specialiştii în nutriţie recomandă să reducem consumul de grăsimi rele şi, pe cât posibil, să le înlocuim cu grăsimi „bune”.

Ce implică o dietă echilibrată

Şi fiindcă o alimentaţie echilibrată este foarte importantă pentru sănătatea noastră, trebuie să fim atenţi ca dieta să cuprindă de asemenea carbohidraţi, proteine, dar şi vitamine şi minerale.

Surse importante de nutrienţi sunt legumele (mazărea, cartofii, dovleceii, fasolea, lintea) şi fructele (merele, perele, strugurii, dar şi oleaginosele, adică nucile, alunele şi migdalele). De asemenea cerealele integrale (în special, orz sau ovăz) sunt foarte hrănitoare. Pe cât posibil, fructele şi legumele trebuie consumate în stare crudă sau aproape crudă. Iar dacă nu găsim legume proaspete putem folosi legume congelate şi zarzavat, decât să le excludem din alimentaţie. Zacusca şi murăturile ar putea, de asemenea, să se regăsească în meniu.

Hidratare în anotimpul rece

Hidratarea este la fel de importantă în anotimpul rece, cum este şi în anotimpul cald. Tocmai de aceea lichidele trebuie să fie nelipsite din meniul zilnic: supele, ceaiurile şi sucurile naturale au un aport însemnat de nutrienţi şi ne hidratează pe timpul anotimpului rece. Toamna şi iarna nu mai consumăm apa de la frigider, ci doar de la temperatura camerei, astfel organismul este ferit de deshidratare şi în plus nu consumă energie ca să aducă apa la temperatura corpului.

Aşadar, în anotimpul rece este cel puţin la fel de important ca în anotimpul cald să ne hrănim echilibrat şi să aducem organismului nostru nutrienţii necesari: carbohidraţi, proteine, grăsimi şi de asemenea să ne hidratăm corect cu supe, ceaiuri şi nu în ultimul rând, apă.





Postat de Iosub Alin pe data de 2010-12-01 Vizualizari: 4551


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Cum ne hranim în anotimpul rece, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Strugurii proaspeti sunt mai buni daca ii lasati putin la frigider.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Lemn dulce
Lemn dulce
Lemnul dulce este o planta din familia fabaceae, inrudita cu fasolea, ale carei radacini sunt comest...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Linistea este calmul mintii, este pentru spirit ceea ce somnul este pentru corp, hrana si improspatare"
William Penn
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro