193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Ce inseamna o nutritie echilibrata in perioada postului...

Ce inseamna o nutritie echilibrata in perioada postului

      Trimite pe mail Printeaza
Ce inseamna o nutritie echilibrata in perioada postului
Perioadă a purificării sufleteşti, postul poate fi un bun prilej pentru detoxifierea organismului sau, dimpotrivă, o perioadă în care luăm în greutate şi pierdem din energie. Aceste lucruri depind numai de modul de alimentaţie pe care alegem să îl urmăm.

Un prim aspect de care trebuie să ţinem cont este echilibrul nutriţional. Indiferent că este perioada postului sau nu, indiferent de anotimp, organismul fiecăruia dintre noi are nevoie de toate grupele de nutrienţi: carbohidraţi, proteine şi grăsimi.

Capcane de evitat

„Cei mai mulţi dintre cei care postesc cad în capcana carbohidraţilor. Adică, fac exces de pâine, paste făinoase şi cartofi care, deşi sunt alimente necesare organismului, trebuie consumate cu moderaţie” ne sfătuieşte Dr. Corina Zugravu –medic primar nutriţie şi igienă alimentară. În plus, pe lângă carbohidraţi este important să includem în alimentaţia fructe (preferabil în stare crudă), legume (cele mai sănătoase sunt cele crude sau cele gătite în aburi) şi grăsimi. Mai ales în perioada postului trebuie să fim atenţi să suplinim lipsa grăsimilor animale cu grăsimi vegetale, ţinând cont de faptul că putem consuma carne de peşte numai arareori.

În afară de acestea, salatele de legume asezonate cu uleiuri vegetale (de măsline, de rapiţă) sunt preparate sănătoase, cu un aport însemnat de nutrienţi şi în plus respectă rigorile alimentaţiei de post. De asemenea, pentru un aport optim de proteine în perioada postului pot fi consumate leguminoase precum fasolea, soia, mazărea şi lintea, care reprezintă bune alternative din punctul de vedere al echilibrului nutriţional ale preparatelor pe bază de carne, întrucât acestea au conţinut echilibrat de aminoacizi.

Reguli de respectat

Şi fiindcă postul înseamnă în primul rând purificare sufletească şi abia apoi restricţie alimentară, trebuie să ţinem cont că putem respecta rigorile acestei perioade fără să ne înfometăm şi fără să ne periclităm sănătatea. Aşadar, trebuie să avem grijă ca gustările dintre mese să nu lipsească.

„Spre exemplu, în timpul zilei, putem alege cereale integrale cu miere sau sandwich-uri cu margarină tartinabilă de nouă generaţie care are un conţinut bogat în Omega 3 şi Omega 6. O altă variantă ar mai fi şi fructele oleaginoase sau seminţele care au un aport nutritiv deosebit, fiind surse importante de minerale, fibre şi grăsimi bune. Nucile, migdalele, fisticul, seminţele de dovleac sau floarea soarelui, merele sunt doar câteva exemple de gustări potrivite perioadei postului. De asemenea, citricele sunt surse importante de vitamine de care organismul nostru are nevoie mai mult ca oricând în această perioadă” este de părere Dr. Corina Zugravu. Vitală este şi hidratarea. Supele de legume, ceaiurile, sucurile naturale de fructe şi nu în ultimul rând apa nu au voie să lipsească din nutriţia zilnică, mai ales în perioada postului. Aşadar, chiar şi în perioada postului, ne putem hrăni echilibrat, astfel încât organismul să primească toate grupele de nutrienţi.





Postat de Iosub Alin pe data de 2010-12-17 Vizualizari: 4886


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Ce inseamna o nutritie echilibrata in perioada postului, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Chana dal
Dal este un fel de mancare specific Indiei si zonelor invecinate, care se realizeaza din legume boab...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Ce este omul, cand folosinta timpului sau, sunt numai somn si mancare,o vita si nimic mai mult"
William Shakespeare
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro