193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Nu sariti peste micul dejun

Nu sariti peste micul dejun

      Trimite pe mail Printeaza
Nu sariti peste micul dejun
Foarte ingrijorator pentru sanatatea multora dintre noi absenta micului dejun din cadrul meselor zilnice obligatorii a devenit o problema din ce in ce mai acuta mai ales cand observi ca si multi copii si adolescenti sunt nevoiti din lipsa de timp si organizare sa sara peste prima masa a zilei sau sa o serveasca la repezeala.

Se spune ca micul dejun ar fi cea mai importanta masa a zilei si este o afirmatie perfect justificata daca ne gandim ca dupa trezire organismul are nevoie de un minim necesar de vitamine si minerale pentru a face fata activitatilor de peste zi.

Servirea adecvata a micului dejun va ajuta si la un bun control al greutatii corporale intrucat persoanele care nu sar peste aceasta masa vor manca echilibrat pe tot parcursul zilei pe cand cei care nu si-ai asigurat necesarul de calorii de dimineata vor incerca sa compenseze printr-o masa mai consistenta la pranz sau chiar seara daca pranzul si acesta va fi luat la repezeala.

Nu intotdeauna insa meniul ales pentru micul dejun va fi unul echilibrat si e bine de luat in considerare acest aspect deoarece nu se stie daca celelalte mese ale zilei vor putea sa aduca necesarul de vitamine si minerale asa cum ne recomanda medicii de specialitate. Un meniu potrivit pentru micul dejun ar putea consta din urmatoarele categorii de alimente:
1. Cereale fortificate cu vitamine, dar se recomanda acelea care includ toata gama de cereale si au un continut redus de sare si zahar. Laptele sau iaurtul nu trebuie nici acestea sa lipseasca de pe masa.
2. O portie de fructe proaspete, fie un mar sau o banana, va aduce necesarul de vitamine pentru a fortifica organismul peste zi. Daca aveti si suc natural gata preparat atunci nu va sfiiti sa adaugati si un pahar de suc proaspat numai bun pentru a va da un plus de optimism si pofta de viata.
3. Painea prajita cu putin unt sau margarina si un gem pe gustul dumneavoastra vor oferi necesarul de calorii pentru prima parte a zilei. Daca doriti si un ou fiert atunci nu uitati sa vi-l pregatiti asa cum va place de obicei.
4. Din cand in cand puteti alterna mesele obisnuite cu putina costita prajita, branzeturi, mezeluri si un ceai parfumat in care se poate adauga si ceva lapte sau o felie de lamaie. Nu faceti totusi abuz de alimentele bogate in grasimi pentru ca obisnuinta poate deveni a doua voastra natura.

Daca insa nu aveti timp sa serviti micul dejun acasa incercati sa vi-l pregatiti la pachet pentru a-l lua ceva mai tarziu si pastrati si in acest caz un bun echilibru alimentar oferindu-va o gama cat mai variata de alimente din care organismul sa poata extrage vitaminele si mineralele necesare bunei sale functionari.

Parintii care au copii pot initia servirea micului dejun in familie cat de des posibil pentru ca astfel cei mici vor deprinde mai usor aceasta buna traditie de dimineata si o vor continua si atunci cand vor deveni adulti in toata puterea cuvantului. Nu e deloc recomandat sa ne obisnuim sa sarim peste micul dejun, dar din pacate pentru multe persoane acest lucru este o realitate si nu putini sunt cei care pot avea doar de pierdut prin adoptarea unei asemenea practici paguboase.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2009-03-27 Vizualizari: 3074


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Nu sariti peste micul dejun, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru clatite mai pufoase, adaugati in aluat un albus batut spuma.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Anason
Anason
Anasonul este o planta mediteraneana inrudita cu mararul si coriandrul, de la care se folosesc in pr...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Adevarurile care raman doar in minte si nu sunt traite practic ne hranesc tot atat de putin ca o mancare ce ramane in camara"
Richard Wurmbrand
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro