193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Copiii si alimentatia echilibrata

Copiii si alimentatia echilibrata

      Trimite pe mail Printeaza
Copiii si alimentatia echilibrata
Pentru copii necesitatile in plan alimentar sunt diferite de cele ale adultilor, organismul lor in crestere cerand cantitati mai mari de nutrimente esentiale, iar modificarile de natura hormonala prezente la pubertate putand de asemenea sa solicite planuri alimentare speciale.

Pana la varsta de 7-8 ani, un copil nu are inca bine pus la punct un sistem de aparare eficient si de aceea este nevoie de suplinirea dietei sale cu multe vitamine si minerale care sa il ajute sa se lupte mult mai usor cu virusii si bacteriile. Nu intamplator, vizitele la medic sunt acum mai dese deoarece alimentatia singura nu va reusi sa ofere celui mic suficiente resurse pentru a se descurca multumitor cu toti factorii de risc prezenti in jurul sau.

De evitat insa pentru toate categoriile de copii vor fi intotdeauna carbohidratii seci obtinuti din dulciuri, ciocolata, sucuri si alte produse procesate, care pot afecta serios nu doar greutatea lor, dar si mai toate functiile vitale ale organismului.

Grasimile sunt foarte necesare pentru sanatatea unui copil, atat grasimile nesaturate cat si cele saturate putand fi acum introduse in alimentatie cu rezultate dintre cele mai bune. Nu la fel sta situatia cu grasimile hidrogenate, acestea trebuind evitate complet indiferent daca este vorba despre margarina, branzeturi tari sau produse de cofetarie si/sau patiserie.

Pentru copii, proteinele procurate din sursele animale de hrana sunt foarte necesare, dar cu conditia ca aceste surse animale sa includa rar carnea rosie si branzeturile tari si mult mai des carnea de peste, ouale, iaurtul sau carnea de pasare.

Carbohidratii si grasimile nesaturate obtinute din legume, fructe sau cereale sunt insa calduros recomandati si de asemenea grasimile mononesaturate. Suplimentar, prin consumul de legume si fructe se obtine si un aport foarte bun de fibre naturale, foarte sanatoase mai ales daca sunt acompaniate si de un consum crescut de apa.

Dintre vitamine si minerale, calciul nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic si de asemenea magneziul, zincul, seleniul, vitaminele din gama B si vitaminele C si E. Acestea pot fi procurate simplu din alimentatie, cu cat mai variata cu atat mai bine fiind pentru cei mici.

Nu in ultimul rand, miscarea in aer liber si respectarea programului de odihna face mult bine copiilor, cazand in responsabilitatea parintilor sa supravegheze si aceste aspecte ale cresterii odraslelor dansilor. Sunt toate acestea masuri nu greu de implementat, dar cu un impact major asupra dezvoltarii copiilor. Acestia ne vor fi mai tarziu recunoscatori atat pentru bunele obiceiuri alimentare capatate acum cat si pentru formarea unui stil de viata sanatos si echilibrat.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2011-11-11 Vizualizari: 1943


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Copiii si alimentatia echilibrata, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Puneti o lingura de otet in apa in care fierbeti cartofii, isi vor pastra culoarea alba.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Lamaie Kaffir
Cunoscuta sub denumirea stiintifica de Citrus hystrix, lamaia Kaffir provine de la arbustul de gradi...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Curcan. O pasare mare, a carei carne, cand este mancata la anumite sarbatori religioase, are proprietatea caracteristica de a atesta pietatea si recunostinta. Intamplator, este o mancare destul de buna"
Ambrose Bierce
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro