193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Alimente recomandate impotriva PMS

Alimente recomandate impotriva PMS

      Trimite pe mail Printeaza
Alimente recomandate impotriva PMS
O problema destul de frecventa in randul femeilor o constituie sindromul pre-menstrual (PMS). Uneori se simte mai putin, alteori e greu de suportat. Ne este mai usor sa luam diverse tratamente, cand, de fapt, solutia se gaseste in piata si e chiar mai ieftina. Legumele, fructele, produsele lactate si carnea de peste, consumate in anumite cantitati, ne pot scapa de balonare, dureri de burta, migrene, stare de iritabilitate etc.

Din dorinta de a scapa de PMS, multe femei elimina din dieta lor cafeina, ciocolata, zaharul procesat, alcoolul, dar si alimente care ar trebui, de fapt, consumate. Nu trebuie sa iei tratament impotriva PMS decat daca medicul iti spune acest lucru. Iata ce poti face pentru a trece mai usor peste perioada mai sensibila din fiecare luna:

1. Nu sari peste mese. Daca nu mananci nu inseamna ca scapi de balonare, durere, migrene etc. Incearca sa te alimentezi ca de obicei, pentru a-ti mentine nivelul zaharului din sange la limite normale.

2. Consuma cat mai multa vitamina B. Unii nutritionisti recomanda vitamina B6, intrucat amelioreaza starile de balonare, oboseala etc. In acest caz sunt bune nucile si o banana cu iaurt, fie piept de pui, oua si cartofi dulci. Nu uita de grau integral si fasole. Spanacul contine magneziu si riboflavin, o vitamina din complexul B care poate sa reduca severitatea si frecventa migrenelor.

3. Daca, de obicei, dieta ta contine multe alimente bogate in grasimi, vei avea de suferit mai mult din cauza PMS. Opteaza pentru un sandivs cu ton sau somon la cina, fie pentru o gustare din seminte de dovleac si nuci. Somondul e o sursa bogata de grasimi omega-3, care influenteaza pozitiv colesterolul bun.

4. Asigura-ti nivelul optim de potasiu. Mananca banane, portocale, bea suc de portocale etc.

5. Nu uita de apa. Ai grija sa te hidratezi suficient. Pregateste-ti o salata din castraveti, gogosari si morcovi. Gogosarul rosu are mai mult de 250% din portia zilnica recomandata de vitamina C. Persoanele care consuma alimente cu putina vitamina C sunt mai predispuse in a dezvolta artrita. Mananca 3 gogosari saptamanal. Amesteca-i cu castravete, branza feta sau naut.

6. Renunta la zaharul rafinat, intrucat acesta provoaca senzatia de oboseala. In locul lui alege surse naturale pentru a-ti satisface nevoia de dulce, cum ar fi fructele proaspete.

7. Consuma cat mai multe produse cu vitamina E. Un bol cu orez si sparanghel si niste nuci pecan este ideal in perioada PMS. Nu uita de uleiul de grau, nuci si seminte, avocado etc. Nucile contin omega-3, imbunatatesc nivelul colesterolului etc., de aceea e bine sa le consumam zilnic.

8. Asigura-ti aportul necesar de magneziu. De unde? Din: seminte, nuci, orez. Migdalele sunt o sursa excelenta de magneziu, alt mineral care previne sindromul pre-menstrual. S-a descoperit ca magneziul imbunatateste starea generala si diminueaza retentia de apa in saptamana premergatoare menstruatiei. Consuma in jur de 22 de migdale in fiecare zi, impreuna cu quinoa, dovleac, seminte de floarea-soarelui, fasole verzi.

Fasolea contin carbohidrati, proteine si fibre care stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Se recomanda in special persoanelor care sufera de diabet de tip 2, intrucat corpul lor nu poate sa produca suficienta insulina, aceasta asigurand transportul glucozei din sange spre celule. Combina fasolea cu naut, paprika, chimion etc.

Semintele de in sunt bogate in omega-3 si pot reduce frecventa, durata si gradul durerilor de cap, probabil prin reducerea inflamatiilor. Amesteca o lingura de seminte de in cu iaurt, faina de oaz, cereale.

Cat despre ananas, acesta e o sursa buna de mangan, previne balonarea cauzata de menstruatie si satisface nevoia de dulce, care apare cu putin timp inainte de menstruatie. Se recomanda consumul a aproximativ 100 g de ananas zilnic in cele 10 zile premergatoare menstruatiei.

9. Mananca produse lactate. Dieta unei femei aflate la PMS trebuie neaparat sa includa si vitamina D, iar aceasta se gaseste, spre exemplu, in lapte, branza etc.
Iaurtul e o sursa de calciu si proteine, necesare pentru sanatatea sistemului osos. Alege iaurtul grecesc in detrimentul altor sortimente pentru a beneficia de doza dubla de proteine.





Postat de Alina Tibichi pe data de 2012-07-11 Vizualizari: 3604


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Alimente recomandate impotriva PMS, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Usturoiul salbatic
Usturoiul salbatic sau leurda creste in zonele paduroase, cu umiditate ridicata si degaja un miros a...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Legile lui Murphy despre razboi: Poti sa te plangi cat vrei in legatura cu portiile de mancare, dar tine minte, s-ar putea sa fie ultima ta masa, asa ca mai bine bucuta-te de ea"
Edward A. Murphy
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro