193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Grasimile alimentare si colesterolul

Grasimile alimentare si colesterolul

      Trimite pe mail Printeaza
Grasimile alimentare si colesterolul
Nivelul crescut de trigliceride este intotdeauna un semnal ca sanatatea dumneavoastra se afla in pericol, dar pentru a rezolva aceasta situatie nu va fi de ajuns sa reduceti grasimile din alimentatia zilnica. Ceea ce e important intr-o asemenea situatie este sa reduceti consumul de carbohidrati, in special aceia care influenteaza nivelul glicemiei prezenti in zahar, cartofi albi, painea alba, sau pastele fainoase. Aceste masuri combinate cu inlocuirea uleiului de floarea-soarelui cu cel de masline va vor ajuta sa tineti sub control nivelul trigliceridelor.

Trigliceridele sunt doar unul dintre indicatorii care indica riscul unei boli cardio-vasculare, dar pe langa acesta mai apar si altii care de asemenea fac trimitere directa la alimentatia noastra si care pot fi tinuti sub control tot printr-o dieta sanatoasa. Astfel se recomanda si alegerea grasimilor "sanatoase", nesaturate, precum si limitarea grasimilor saturate din alimentele consumate peste zi. Toate produsele care contin grasimi procesate, care au fost mai intai topite prin incalzire si apoi solidificate in produsul final sunt nocive si trebuie evitate.

Se vorbeste mai nou si despre importanta unor acizi grasi numiti omega-3 in mentinerea echilibrului nostru de sanatate. Acestia sunt acizi grasi nesaturati care se obtin din alimente si controleaza procesele din sange si pe cele cerebrale. Sunt asociati cu bolile de inima si atacurile cerebrale, ei putand ajuta la reducerea riscului de imbolnavire. O parte a acizilor omega-3 se gaseste in uleiuri vegetale precum cele de soia, de rapita si de in sau in legume si zarzavaturi precum varza obisnuita si varza de Brussels, spanac si salata verde si nuci de consum. O alta categorie de acizi omega-3 va putea fi obtinuta prin consumarea de peste, in special peste cu continut ridicat de grasime. Se recomanda macat cate o lingurita de uleiuri vegetale sau o portie de legume care contin acizi omega-3 in fiecare zi pentru a se tine sub control nivelul de colesterol din sange.

Nivelul de colesterol poate fi de asemenea tinut sub control si printr-o viata cat mai activa, prin atentia la greutatea corporala, consumul zilnic de fructe proaspete, precum si controale periodice la medic. Exista si medicamentatie specifica, dar e de sperat ca sa nu ajungem pana acolo si sa luam din timp masurile alimentare utile care sa ne permita tinerea sub control a nivelului de colesterol in limitele sale normale.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2009-04-24 Vizualizari: 3717


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Grasimile alimentare si colesterolul, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Pentru albusul de oua perfect folositi intotdeauna recipiente din inox.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Limnophila
Limnophila aromatica este o planta tropicala, originara din Asia de S-E unde creste foarte bine in z...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Adevarurile care raman doar in minte si nu sunt traite practic ne hranesc tot atat de putin ca o mancare ce ramane in camara"
Richard Wurmbrand
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro