193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Dictionar de alimentatie sanatoasa - P - Partea I...

Dictionar de alimentatie sanatoasa - P - Partea I

      Trimite pe mail Printeaza
Dictionar de alimentatie sanatoasa - P - Partea I
1. Parmezan
- poate fi consumat de persoanele cu intoleranta la lactoza;
- are aproape de sapte ori mai mult calciu decat laptele (2 linguri parmezan = 100 mg calciu);
- contine: proteine, foarte putini carbohidrati, calciu, fosfor, vitamina B12, seleniu, zinc etc.

2. Paste
- sursa indispensabila de energie;
- contin: proteine vegetale, fibre (ajuta la eliminarea toxinelor din corp), putine grasimi, multi carbohidrati, vitamina A (micsoreaza riscul aparitiei infectiilor), vitamina B (pastele din faina integrale), acid folic (previne problemele de sanatate ale bebelusilor), potasiu (bun pentru sistemul cardiovascular) etc.

3. Pastarnac
- are proprietati diuretice si antioxidante;
- contine: fibre, foarte putine grasimi saturate, vitamina B9 (ajuta la productia de ADN), vitamina C (ajuta la formarea colagenului, care face parte din structura oaselor, a tendoanelor, ligamentelor si a vaselor de sange), vitamina K (stimuleaza dezvoltarea celulara), folati, potasiu etc.

4. Patrunjel
- e bogat in antioxidanti (luteolina actioneaza ca un agent anti-inflamator);
- miristicina neutralizeaza substantele carcinogene si lupta impotriva cancerului de prostata si de colon;
- vitaminele A si C au grija de sistemul imunitar;
- vitamina K intareste structura osoasa si previne aparitia aterosclerozei, a bolilor cardiovasculare si a atacurilor cerebrale;
- homocisteina intareste peretii vaselor de sange.

5. Paine integrala
- datorita fibrelor, reduce problemele gastrointestinale;
- poate fi consumata de persoanele alergice la gluten intrucat nu contine aceasta substanta;
- reduce riscul aparitiei bolilor de inima;
- diminueaza riscul dezvoltarii diabetului de tip II;
- regleaza colesterolul, hipertensiunea si nivelul de zahar din sange;
- protejeaza femeile aflate la pre-menopauza de cancerul mamar;
- contine: putine calorii, proteine, calciu, fier, fibre (bune pentru digestie) etc.

6. Pepene galben
- adenozina imbunatateste circulatia sangelui;
- regleaza metabolismul;
- reduce nivelul de stres;
- consumul regulat previne retentia de apa in exces;
- hidrateaza organismul;
- contine: foarte putine calorii, vitamina A (importanta pentru sanatatea dintilor, a pielii si oaselor), vitamine din complexul B, vitamina C, potasiu (pentru sistemul cardiovascular), licopen (antioxidant care poate reduce riscul dezvoltarii anumitor forme de cancer).

7. Pepene verde
- nu are colesterol;
- are proprietati diuretice;
- este inclus in tratamentul homeopat;
- contine: vitamina A, vitamina C, licopen, potasiu (bun pentru sistemele nervos si muscular), magneziu, fibre etc.

8. Pere
- previn simptomele asteniei de toamna;
- au efect sedativ;
- au proprietati laxative, diuretice si depurative;
- stimuleaza imunitatea;
- contin: vitamine (A, B2, B3, C, K), fibre, acid folic, caroten, calciu, mangan, cupru, magneziu, quercitina (poate proteja de Alzheimer).





Postat de Alina Tibichi pe data de 2012-11-26 Vizualizari: 1799


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Dictionar de alimentatie sanatoasa - P - Partea I, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Hrisca
Asemanandu-se ca forma cu graul, hrisca este in realitate o pseudo-cereala cu proprietati nutritive ...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Instruirea mintii este la fel de necesara ca hrana pentru corp"
Cicero
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro