193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Somnul pe saturate si sanatatea

Somnul pe saturate si sanatatea

      Trimite pe mail Printeaza
Somnul pe saturate si sanatatea
De multe ori ne surprindem motaind in timpul programului de munca sau chiar la volan si ne intrebam cum de se intampla asa ceva ca doar am dormit binisor in ultima vreme si nu ar trebui sa experimentam asemenea stari de oboseala. Alteori te trezesti ca uiti pana si cele mai elementare lucruri desi nici macar nu ai implinit 30 de ani si esti sigur ca nu poate fi vorba de senilitate sau alta afectiune specifica persoanelor de varsta a treia. Chiar si starile de raceala frecvente pot fi un simptom al lipsei acute de odihna si trebuie acordata la timp multa atentie acestor situatii pentru ca altfel ele se vor agrava si, de la simple neplaceri, se poate ajunge la disfunctii grave de comportament si sanatate.

In prezent majoritatea adultilor, conform studiilor intreprinse, nu se odihnesc suficient, media pe noapte fiind cam de 6,8 ore de somn din necesarul de 8 ore recomandate de catre medici. Unele persoane, cu un organism mai puternic, vor face fata acestei solicitari, dar cei mai multi dintre noi riscam schimbari destul de mari, comportamentale si de scadere a randamentului profesional, care vor afecta cu siguranta si sanatatea noastra si viata celor din jurul nostru. Daca simtim ca trebuie sa ne odihnim mai mult atunci trebuie sa ascultam de aceasta solicitare a propriului nostru trup si sa gasim o cale prin care sa satisfacem nevoia noastra acuta de odihna fie prin somnul de amiaza, fie altfel, prin luarea unor masuri utile, menite sa elimine starile de insomnie si sa ne permita sa dormim bine.

Din punct de vedere alimentar se pot face mici schimbari care se vor dovedi foarte benefice pentru starea noastra generala de odihna, dar trebuie sa respectam aceste noi reguli de viata cu strictete macar in prima faza, pana ce vom reusi sa ne ajustam bioritmul la niste parametri normali. Printre masurile initiale in plan alimentar pe care le putem lua se numara si:
- evitarea excesului in consumul de cafea si alcool, in special dupa ora 17:00;
- reducerea la minim a tigarilor fumate seara sau chiar renuntarea definitiva la fumat; nicotina este un stimulent cerebral care poate cauza stari de insomnie la fel ca si cafeina;
- masa de seara trebuie sa fie intotdeauna usoara si la distanta de cel putin 2 ore de momentul cand alegem sa ne culcam;
- exercitiile fizice vor fi benefice daca se fac dupa-amiaza si nu chiar inainte de culcare, in asemenea situatii putand avea un efect contrar;
- pe cat posibil stabiliti-va asupra unui orar regulat, incercand sa adormiti in fiecare seara cam la aceeasi ora; somnul pierdut poate fi recuperat in weekend, dar mai eficient este totusi un program fix de odihna;
- nu consumati alimente picante sau grase inainte de culcare deoarece va pot da stari de insomnie si chiar indigestie;
- ceaiurile calmante sau un pahar de lapte caldut pot avea un efect pozitiv daca le tolerati bine;
- peste zi serviti mesele la timp si nu exagerati mancand prea mult;
- foarte important, evitati prostul obicei de a servi snacksuri in pat, inainte de culcare; pe langa problemele cu dantura si respiratia grea veti deveni dependenti de aceasta practica, foarte tentanta, si care aduce garantat cresteri insemnate in greutate.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2009-05-22 Vizualizari: 7646


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Somnul pe saturate si sanatatea, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Strugurii proaspeti sunt mai buni daca ii lasati putin la frigider.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Semintele paradisului
Semintele paradisului (Aframomum melegueta) sunt inrudite cu ghimbirul si provin din familia Zingibe...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Nu exista dragoste mai sincera decat dragostea pentru mancare"
George Bernard Shaw
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro