193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Ce nutrimente ne pot ajuta la menopauza

Ce nutrimente ne pot ajuta la menopauza

      Trimite pe mail Printeaza
Ce nutrimente ne pot ajuta la menopauza
Din cauza schimbarilor pe care le cunoaste trupul aflat la menopauza o dieta echilibrata va fi necesara ca sa se previna astfel riscul aparitiei de complicatii la nivelul sistemului osos, a celui circulator ori nervos. Pentru femeile mai norocoase simptomele care insotesc menopauza sunt usor de depasit insa cele mai multe dintre femei vor acuza pe o perioada lunga anumite simptome care, daca sunt ignorate, pot duce la dezechilibre grave de sanatate.

Incepand cu atacurile de panica, bufeuri repetate, scaderea libidoului si probleme in mentinerea greutatii corporale menopauza isi face simtita prezenta tot mai acut, afectand activitatea de peste zi si, de multe ori, programul de odihna. Exista si momente in care propriul trup pare sa te tradeze, nu te mai recunosti uneori, apar si probleme de concentrare si pierdere a memoriei, iar toate acestea te pot conduce usor catre un dezastru general daca nu gasesti mijloace eficiente prin care sa combati aceasta stare de lucruri.

Din punct de vedere alimentar, se recomanda obligatoriu pentru femeile aflate la menopauza introducerea in dieta a urmatoarelor nutrimente:
- Calciul nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica, fiind necesare cel putin 1200mg de calciu pe zi ca sa se balanseze multumitor necesarul crescut in aceasta perioada. Ca surse usor de gasit putem aminti iaurtul degresat, branza de vaca, zarzavaturile cu frunza lata, legumele boabe si sucul de portocale.
- Magneziul joaca si acesta un rol esential pentru sanatate ajutand mult la reglarea dezechilibrelor sistemului nervos si la reluarea normala a programului de odihna. Surse alimentare pentru magneziu sunt spanacul, broccoli, semintele de dovleac, zarzavaturi diverse, dovleceii, migdalele si alte fructe si seminte.
- Vitamina E ajuta la reducerea bufeurilor daca se iau zilnic mese cu alimente bogate in acest nutriment. Semintele de floarea-soarelui, migdalele, maslinele spanacul si papaia contin vitamina E, dar puteti apela si la suplimente daca nu reusiti sa va procurati aceste produse.
- Pentru transpiratia excesiva si odihna sunt indicate plante cu continut marit de estrogen precum tofu, boabe de soia, lapte de soia, dar atunci cand simptomele intarzie sa dispara e bine sa consultati repede medicul.
- Pentru o buna sanatate si a sistemului digestiv nu trebuie omise din alimentatie produsele bogate in fibre alimentare si grasimi sanatoase precum cerealele integrale, ovazul, zarzavaturi, legume, fructe, peste si nu prea des nuci sau alune.
- Consumul de cafea si tutun precum si consumul de alcool trebuie obligatoriu reduse macar pe durata prezentei simptomelor, iar grasimile si sosurile grase complet eliminate din dieta.
- Si plimbarile in aer liber, putin exercitiu fizic si sedinte de relaxare completa vor fi mai mult decat benefice pentru femeile care se confrunta cu menopauza deci a nu se uita nimic din ce ne poate ajuta sa ne simtim mai bine si sa evitam astfel pe cat posibil disconfortul care poate insoti aceasta perioada din viata noastra.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2009-10-23 Vizualizari: 4129


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Ce nutrimente ne pot ajuta la menopauza, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Puneti o lingura de otet in apa in care fierbeti cartofii, isi vor pastra culoarea alba.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Rosii australiene
Provenind asa cum le spune si numele din Australia, rosiile australiene se dezvolta intr-un climat a...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Singuratatea este pentru spirit ceea ce hrana este pentru corp"
Seneca
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro