193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi Culinare» Alimentatie sanatoasa» Fibrele alimentare si apa

Fibrele alimentare si apa

      Trimite pe mail Printeaza
Daca atunci cand beti apa se aud zgomote ciudate din burta dumneavoastra, iata o explicatie justa a fenomenului.
Fibrele alimentare Se gasesc numai in produsele vegetale. Nici un produs de origine animala nu contine fibre alimentare. Acestea grupeaza substante care nu sunt digerate de organism (coaja de fructe sau boabe de cereale). Exista doua tipuri de fibre alimentare: solubile si insolubile. Fibrele solubile ajuta la mentinerea glucozei (controlul diabetului de tip II) si a colesterolului sangvin (preventia maladiilor cardiovasculare). Fibrele insolubile actioneaza astfel: se imbiba cu apa precum un burete, ceea ce are drept efect cresterea volumului sarurilor si facilitarea parcursului acestora de la un capat la altul al intestinului (preventia constipatiei). Fibrele nu furnizeaza nici o calorie, dar procura o senzatie de satietate (controlul greutatii). Femeile si barbatii cu varste de sub 50 de ani trebuie sa aiba o alimentatie care sa furnizeze 25 g si respectiv 38 g de fibre zilnic. Iata care este continutul mediu in fibre per portie de alimente: -Legume: 2 g / portie de 125 ml -Leguminoase: 8 g / portie de cca.125 ml -Cereale din tarate: 8 g / portie de cca. 75 ml -Alte produse din cereale integrale: 2 g / portie -Fructe, migdale si alte sortimente de samburi: 3 g / portie (125 ml de fructe, 60 ml de samburi)
Ceea ce se traduce prin:
3 portii de legume X 2 = 6 g
+
3 portii de fructe, samburi diversi X 3 = 9 g
+
5 portii de produse cerealiere X 2 = 10 g
+
o constanta** de 5 g


Total: 30 g fibre / zi
** Aceasta constanta corespunde unei cantitati de fibre continute in alimentele consumate in cantitate prea mica pentru a merita atentie sau unei cantitati infime de fibre continuta in alimentele care se consuma regulat.
Invatati sa beti apa!
Organismul uman contine apa in proportie insemnata si este foarte important ca acest echilibru sa fie constant. De aceea, cantitatea de 2 l de apa trebuie asigurata zilnic. Omul poate sa nu manance o luna si uneori mai mult, dar nu se poate priva de apa mai mult de 2-5 zile. Apa este indispensabil` vietii. Deshidratarea reprezinta un risc major pentru orice individ, dar in special pentru bebelusi (organismul acestora contine apa in proportie de 75%), persoanele varstnice si sportivi. O pierdere de apa de 10%-15% poate fi mortala. Componenta a sangelui in proportie 79%, apa permite transportul nutrimentelor, vitaminelor, mineralelor si al oligo-elementelor catre celule. Prin evaporarea sa (transpiratie) se asigura reglarea termica a corpului. Prin formarea urinei, apa participa la eliminarea impuritatilor, ajutand rinichii prin procesul de filtrare. Se spune ca pofta de a bea vine band! Se incepe prin consumarea unui pahar cu apa si se creste apoi consumul treptat, la doua, trei, patru... pahare. De mare ajutor poate fi pastrarea la vedere a unei carafe de apa care sa aminteasca permanent de obligatia de a bea. Cate un pahar la fiecare masa, cate unul intre mese si, iata, deja sunt sase pahare cu apa pe zi! Pentru a imbunatati gustul apei se poate adauga gheata, suc de lamaie sau de portocale sau pur si simplu se poate consuma apa sub forma de ceai.





Postat de Iosub Alin pe data de 2009-01-05 Vizualizari: 2335


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Fibrele alimentare si apa, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Puneti o lingura de otet in apa in care fierbeti cartofii, isi vor pastra culoarea alba.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Cresonul indian
Cresonul indian, numit si condurul doamnei sau nasturel este o planta originara din America de Sud, ...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Instruirea mintii este la fel de necesara ca hrana pentru corp"
Cicero
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro