193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Alimentatia cu continut scazut in grasimi saturate ajuta in ...

Alimentatia cu continut scazut in grasimi saturate ajuta in prevenirea afectiunilor cardiovasculare

      Trimite pe mail Printeaza
Alimentatia cu continut scazut in grasimi saturate ajuta in prevenirea afectiunilor cardiovasculare
Cercetarile demonstreaza ca 80% din decesele provocate de afectiuni cardiovasculare ar putea fi prevenite, daca s-ar controla optim factorii de risc cardiovascular. Statisticile situeaza Romania pe loc fruntas la mortalitate si incidenta bolilor cardiovasculare (BCV). 42% din decesele inregistrate in randul barbatilor si 55 % dintre cele ale femeilor sunt cauzate de BCV.

„2 din 3 romani mor in urma afectiunilor cardiovasculare, fata de doar 1 din 3 europeni din nucleul traditional al Europei de Vest.”, a declarat Prof. Dr. Dan Gaita, Coordonator National de Preventie.

„In Europa de Vest mortalitatea din cauze cardiovasculare a scazut in ultimele decenii datorita faptului ca aici gravitatea factorilor de risc cardiovascular a fost pe deplin inteleasa de populatie ca urmare a programelor de preventie derulate de autoritatile implicate. Oamenii au inceput sa faca schimbari in ceea ce priveste principalii factori de risc cardiovascular – alimentatia cu un continut ridicat de grasimi saturate si sare, lipsa miscarii, fumatul – si rezultatele se vad!”, a declarat Prof. Dr. Pekka Puska, Presedintele World Heart Federation, prezent la intalnirea membrilor Forumului National de Preventie cu tema „Preventia cardiovasculara in actualitate. Programe de succes in Europa”, organizata de Societatea Romana de Cardiologie, cu sprijinul Becel.

In cadrul acestei intalniri s-a discutat situatia alarmanta a ratei deceselor din cauze cardiovasculare in Romania si s-au indicat cateva masuri clare cu aplicabilitate imediata pentru populatie in prevenirea afectiunilor cardiovasculare. La intalnire au participat peste 30 de specialisti romani din diverse ramuri medicale. Prezenta Prof. Dr. Pekka Puska, Presedintele World Heart Federation si coordonatorul unor programe de preventie de succes la nivel european, confirma interesul si hotararea comunitatii stiintifice internationale de a lupta impotriva bolilor cardiovasculare. Specialistii prezenti au sustinut aplicarea unor masuri clare care pot genera beneficii substantiale in ceea ce priveste starea de sanatate a populatiei prin schimbari simple in alimentatie, renuntarea la fumat si includerea a 30 de minute de miscare zilnica printre activitatile cotidiene.

Specialistii au adoptat Declaratia de la Barcelona privind importanta Calitatii Grasimilor din Alimentatie.

Pentru a preveni afectiunile cardiovasculare trebuie redus consumul alimentelor bogate in grasimi saturate si trans (asa cum sunt untul, branzeturile grase, carnea grasa, sau produsele prajite in grasimi animale). In schimb, acestea ar trebui inlocuite cu produse cu un continut scazut de grasimi saturate si trans, bogate insa in grasimi nesaturate si grasimi esentiale polinesaturate. Este vorba despre produse precum uleiurile vegetale, uleiul de floarea soarelui, uleiul de soia, uleiul de rapita, uleiul de masline, produsele obtinute din acestea, margarinele tartinabile superioare si maionezele de calitate, fructe oleaginoase, peste gras.

Iata care sunt recomandarile de consum in ceea ce priveste diferitele tipuri de grasimi:
- Cantitatea totala de grasimi: nu ar trebui sa depaseasca 30 – 35 % din aportul caloric zilnic
- Grasimile saturate: trebuie sa reprezinte maxim 10% din aportul caloric zilnic
- Grasimile polinesaturate: nu trebuie sa depaseasca 6 – 10% din aportul caloric zilnic
- Grasimi trans: maxim 1% din aportul caloric zilnic
- Grasimi mononesaturate: pot constitui pana la 35% din aportul caloric zilnic

O categorie deosebit de importanta de grasimi polinesaturate sunt grasimile esentiale Omega 3 si Omega 6. Pentru acestea recomandarile sunt mult mai clare, transpuse in grame:
- acid alfa linolenic (ALA) – Omega 3 - 2g /zi
- acid linoleic (AL) – Omega 6 - 10g /zi.


“Adoptarea Declaratiei de la Barcelona reprezinta inca un pas important in lupta de prevenire a bolilor cardiovasculare. Acest document este important pentru ca subliniaza si ofera recomandari cu privire la calitatea grasimilor din alimentatia zilnica bazandu-se pe experienta si contributia celor mai cunoscuti specialisti in domeniu.” afirma Dr. Dan Deleanu, Presedinte al Societatii Romane de Cardiologie.

“Din punct de vedere conceptual, preventia este simpla, insa aplicarea este mai dificila pentru ca necesita implicarea tuturor: autoritati, medici, populatia generala. Spuneam ca preventia este simpla. Iata, am adoptat un document international cu privire la grasimile alimentare, si lansam un mesaj simplu – mancati mai sanatos, inlocuiti grasimile “rele”, si anume cele saturate si trans, cu cele “bune” adica cele poli si mononesaturate.” afirma Prof. Dr. Dan Gaita, Coordonator National de Preventie.

Intalnirea membrilor Forumului National de Preventie cu tema „Preventia cardiovasculara in actualitate. Programe de succes in Europa”, a reunit personalitati din lumea medicala din Romania, printre care s-au numarat: Prof. Dr. Pekka Puska, Presedinte World Heart Federation, Dr. Dan Deleanu, Presedinte Societatea Romana de Cardiologie, Prof. Dr. Dan Gaita, Coordonator National de Preventie, Dr. Iulia Kulcsar, Coordonator National de Preventie, Prof. Dr. Radu Lichiardopol, Federatia Romana de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, Prof. Dr. Adrian Covic , Societatea Romana de Nefrologie, Prof. Dr. Miron Bogdan, Societatea Romana de Pneumologie, Prof. Dr. Mircea Cinteza, Prof. Dr. Dan Mircea Cheta, Presedinte al Fundatiei pentru Alimentatie Sanatoasa.

Intalnirea a fost realizata cu sprijinul Becel. Creata de catre cercetatorii Unilever la solicitarea comunitatii medicale olandeze, la sfarsitul anilor ’50, aceasta margarina a fost lansata pe piata in 1963, cu numele de marca Becel – prescurtarea expresiei Blood Cholesterol Lowering. Initial a fost distribuita numai in farmacii, pe baza de reteta. Astazi, Becel este una dintre cele mai cunoscute marci de margarina din lume, cu beneficii pentru sanatatea inimii. Beneficiile oferite de Becel sunt datorate continutului bogat in grasimile esentiale Omega 3 si Omega 6, precum si vitaminelor din grupul B - Acid folic, B6 si B12. Cele doua ingrediente anti-colesterol, Omega 3 si Omega 6, sunt grasimi esentiale de care corpul uman are mare nevoie, dar pe care nu le poate produce singur.





Postat de Iosub Alin pe data de 2010-02-26 Vizualizari: 4749


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Alimentatia cu continut scazut in grasimi saturate ajuta in prevenirea afectiunilor cardiovasculare, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Puneti o lingura de otet in apa in care fierbeti cartofii, isi vor pastra culoarea alba.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Asafoetida
Asafoetida
Asafoetida este o planta cu radacini puternice si tulpina groasa, din familia patrunjelului, cu un m...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Adevarurile care raman doar in minte si nu sunt traite practic ne hranesc tot atat de putin ca o mancare ce ramane in camara"
Richard Wurmbrand
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro