193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Alimentatie bogata in fibre pentru copii...

Alimentatie bogata in fibre pentru copii

      Trimite pe mail Printeaza
Alimentatie bogata in fibre pentru copii
Fibrele alimentare nesolubile trebuie sa faca parte din alimentatia celor mici, la fel ca si fibrele alimentare solubile. Ele se gasesc in marea lor majoritate in legume, fructe si zarzavaturi, dar pot fi intalnite si in seminte sau in cerealele integrale. In alimentele de origine animala nu s-a demonstrat pana in prezent ca ar exista fibre alimentare.

De la o varsta frageda, copiilor trebuie sa li se ofere si alimente bogate in fibre alimentare pentru a fi astfel stimulata activitatea sistemului digestiv si a se evita orice complicatie de tipul constipatiei, a diareei sau alte afectiuni ale sistemului digestiv. Nu trebuie facut exces insa, dar este permisa marirea aportului de fibre alimentare atunci cand apare constipatia.

Dintre alimentele bogate in fibre alimentare putem aminti in primul rand cerealele integrale pentru micul dejun, painea integrala si painea neagra, orezul brun, fulgii de ovaz pentru copii, mazarea proaspata si la conserva, fasolea, nautul, cam toate legumele si, bineinteles, zarzavaturile verzi. Fructele sunt excelente surse de fibre alimentare, dar trebuie oferite diferentiat dupa varsta doar acele fructe care nu vor crea dezechilibre alimentare pentru copil.

Un aport bun de fibre alimentare in dieta copilului va trebui obligatoriu sa fie insotit si de consumul zilnic de apa, ceaiuri, supe si sucuri naturale pe masura. Daca se neglijeaza aportul zilnic de lichide din dieta celui mic, sansele sunt ca fibrele alimentare sa provoace mai degraba rau decat bine organismului in dezvoltare a copilului.

Intrucat alimentele care contin fibre alimentare nesolubile sunt mai dificil de mestecat si ingerat decat alimentele moi, trebuie acordata o atentie speciala si la modul in care se gatesc aceste alimente, fiind de evitat mai ales la copiii sub varsta de 5 ani produsele crude precum morcovii, popcornul, nucile, alunele si chiar merele, daca nu sunt taiate in felii mai mici. De asemenea nu trebuie sa li se ofere copiilor fructe cu seminte sau cu samburi deoarece riscul de accidente este si in acest caz mult prea mare.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2010-05-12 Vizualizari: 7529


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Alimentatie bogata in fibre pentru copii, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Hrisca
Asemanandu-se ca forma cu graul, hrisca este in realitate o pseudo-cereala cu proprietati nutritive ...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Instruirea mintii este la fel de necesara ca hrana pentru corp"
Cicero
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro