193135987363285

Alimentatie sanatoasa

Home» Sfaturi ...» Alimenta...» Rolul alimentatiei in cresterea fertilitatii la femei...

Rolul alimentatiei in cresterea fertilitatii la femei

      Trimite pe mail Printeaza
Rolul alimentatiei in cresterea fertilitatii la femei
Tinerele care au o alimentatie dezehilibrata risca mult prin aceasta sa piarda o serie dintre avantajele legate de fertilitatea lor la varsta adulta, cand activitatea hormonala si aceea a sistemului de reproducere nu vor putea functiona la niste parametri optimi.

Controlul greutatii corporale este esential in cresterea fertilitatii, mai ales acolo unde exista deja probleme de sanatate care pot impieta asupra bunului mers al sarcinii. Atat tinerele supraponderale cat si cele cu o greutate sub nivelul normal risca sa dea peste cap din aceasta cauza atat activitatea la nivel hormonal cat si arderile corecte din organism.

Din punct de vedere alimentar, urmatoarele nutrimente nu ar trebui sa lipseasca din dieta zilnica, acestea avand un rol major pentru cresterea fertilitatii, nu doar la femei, dar si la partenerii lor barbati:
- Antioxidantii de tipul vitaminelor A, C, E, minerale precum magneziul, zincul, seleniul, calciul cu rol decisiv in protejarea ovulelor si a spermatozoizilor;
- Acidul folic si vitaminele din gama complex B vor preveni aparitia unor probleme de sanatate la bebelusi, dar vor fi esentiale si pentru sanatatea sistemului de reproducere atat la femei cat si la barbati;
- Acizii grasi esentiali si unii amino-acizi de asemenea nu trebuie sa lipseasca din dieta obisnuita deoarece stimuleaza activitatea sistemului de reproducere la femei si la partenerii lor.

De evitat la dieta pentru cresterea fertilitatii vor fi mereu produse precum cafeaua, ciocolata, tutunul si alcoolul, dar si alimentele bogate in zahar, sare si grasimi saturate. Chiar daca se consuma totusi cafea, tutun si alcool, acestea vor trebui reduse la minimum, adica nu mai mult de o cescuta de cafea pe zi, cel mult 5 tigarete si alcool (vin rosu) consumat in cantitati mici o data sau de maximum 2 ori pe saptamana.

Toate produsele alimentare care contin estrogeni trebuie eliminate complet din dieta, iar aici va fi vorba despre legume si fructe la cresterea carora s-au folosit pesticide, produse alimentare cu ingrediente chimice si altele de acest tip.

Aerisirea eficienta a locuintei si exercitiul fizic moderat in aer liber este in aceasta perioada mai recomandat ca oricand, ajutand simtitor la cresterea fertilitatii si mentinerea greutatii la cote optime. In special inotul, alergarile usoare de dimineata, ciclismul si gimnastica aerobica sunt sporturi care merita practicate in mod constant.

Nu se recomanda tratamente alternative cu ierburi si suplimente inca netestate stiintific ca avand un efect pozitiv asupra cresterii fertilitatii, dar sunt incurajate tratamentele si dietele menite sa creasca rezistenta organismului la boala si factorii de risc externi, iar aici pot fi amintite tratamentele cu Polidin precum si alimentatia sanatoasa, bogata in antioxidanti care stimuleaza activitatea sistemului imunitar.





Postat de Lucia Mihailescu pe data de 2010-06-23 Vizualizari: 4484


      Printeaza

Daca ti-a placut articolul Rolul alimentatiei in cresterea fertilitatii la femei, aboneaza-te la RSS-ul de RSS: Alimentatie sanatoasa Alimentatie sanatoasa pentru a fi notificat cand mai apar articole asemanatoare sau aboneaza-te la newsletter-ul coolinaria.ro cu toate noutatile aparute pe site.

Sfaturi cool


Trucuri de frumusete – Puterile nebanuite ale uleiului de cocos
Majoritatea produselor de infrumusetare contin nu doar parabeni, ci si multe alte substante daunatoare. Ca sa ai grija de tine, atat in ceea ce priveste sanatatea, cat si aspectul, o alternativa efici
Dafinul si sanatatea – De ce e recomandata „planta invingatorilor”
De dafin am auzit cu totii. Gospodinele il folosesc in special atunci cand prepara toba de casa, inaintea sarbatorilor de iarna, si oricand fac diverse tocanite cu cartofi. Despre prima mentiune in ca
Beneficiile cojilor de oua – De ce sa nu le mai arunci niciodata
Destul de putine persoane stiu ca nu doar ouale au multe beneficii pentru sanatatea noastra, ci si coaja lor. De obicei, dupa ce preparam omleta sau le fierbem, aruncam bucatelele de coaja. Uite catev
Sarea roz de Himalaya – Ce beneficii are pentru sanatate
Ai vazut, cu siguranta, sare roz de Himalaya prin supermarketuri si pe la magazinele naturiste. Stii cum arata, dar nu stii ce beneficii are. Ei bine, sunt o multime de motive care ne demonstreaza cat
Migrenele, cauzate de lipsa anumitor vitamine din organism?
Cel mai adesea, punem durerile de cap mai puternice pe seama faptului ca avem o viata agitata, plina de stres. Oare chiar asa sa fie? In general, ne tratam cu medicamente si incercam sa facem fata cat
Afla ultimele retete culinare, sfaturi culinare, trucuri culinare @ coolinaria.ro 


 
Putina zeama de lamaie va reda culoarea naturala piersicilor si caiselor.
Sfaturi culinare online, trucuri culinare, retete culinare, mancare sanatoasa  
SFATUL COOL AL ZILEI



Condimente - Anason
Anason
Anasonul este o planta mediteraneana inrudita cu mararul si coriandrul, de la care se folosesc in pr...
» mai mult

Citeste despre un condiment

Adauga restaurant

Alege oras
Vezi toate restaurantele din orasul tau






Ai inventat o reteta culinara si vrei sa vezi ce success are?Ai vreo reteta culinara preferata? Adauga reteta pe coolinaria.ro si vezi cati utilizatori au incercat-o si daca le-a placut!  
Adauga reteta ta pe coolinaria.ro
"Daca vrei sa eviti bolile , mananca mai putin. Daca vrei sa-ti prelungesti viata, fa-ti mai putine griji"
Chu Hui Weng
Retete culinare delicioase - coolinaria.ro  Cele mai populare sfaturi culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare galerii culinare online - coolinaria.ro
 Cele mai populare diete de slabit - coolinaria.ro