Site coolinaria.ro

Reclamele alimentare se folosesc de trucuri ieftine pentru a ne vinde produse de duzina


Reclamele alimentare se folosesc de trucuri ieftine pentru a ne vinde produse de duzina Foarte putini cunoscut de catre consumatorul de rand este modul in care asa-numitii "stilisti" culinari reusesc sa promoveze la superlativ diverse produse alimentare pe piata, ei apeland adesea la trucuri dintre cele mai ieftine pentru a face marfa sa arate suficient de imbietoare incat sa te faca practic sa iti doresti o cumperi imediat dupa ce ai vizionat clipul publicitar sau fotografia promotionala postata prin revistele de profil sau aiurea pe Internet.

In special produsele alimentare adresate copiilor se bucura de o atentie speciala din partea acestor stilisti ai cratitei, reclamele create de dansii aratand adesea atat de apetisante incat nu te mai miri de ce copiii cer in gura mare si cu o apriga insistenta sa li se puna de urgenta in fata preparatul cu pricina pentru a-l savura asa cum au vazut ei ca se recomanda la televizor.

Din nefericire insa nu intotdeauna produsele alimentare promovata se ridica la inaltimea reclamei facuta lor si astfel consumatorii sunt inselati fara scrupule, ei platind totusi cu buna incredere contravaloarea produsului alimentar si asteptandu-se bineinteles sa si primeasca ceva de calitate, asa cum li s-a promis in reclamele difuzate anterior.

Stilistii alimentari pot merge foarte departe cu pregatirea unui produs alimentar pentru o reclama de zile mari, ei putand, de exemplu, sa apeleze in mare secret la metode care miros de departe a frauda si folosind in munca lor accesorii incredibile precum sprayurile fixative pentru par, glicerina, uleiurile industriale, lipiciul, etc. pentru a face produsul sa arate mult mai bine decat se prezinta in realitate.

O astfel de politica de imagine poate fi tolerata si chiar incurajata de catre chiar producatorii alimentari care isi doresc produsele promovate, iar pierderea va fi intotdeauna inregistrata la consumatorii de rand si niciodata la comercianti sau la producatori. Este o filosofie primejdioasa pentru siguranta alimentara, iar stilistii alimentari ar trebui sa se gandeasca mai mult la o asemenea abordare deoarece ei insisi sunt in egala masura si consumatori si pot ajunge oricand victime la randul lor, cumparand produse bine promovate, dar slabe calitativ.

Nimeni nu spune ca nu exista intr-adevar si campanii de publicitate oneste, unde produsele alimentare sunt prezentate mai degraba prin artificii de decor decat prin apelul la coloranti industriali si crema de ghete, dar atata vreme cat unii profesionisti din lumea advertisingului isi permit astfel de pacate grele si mai nimeni nu ia atitudine cu greu vom putea avea acces la o marfa de calitate, asteptandu-ne oricand sa fim inselati si renuntand practic sa mai acordam un credit bun reclamelor alimentare de orice fel.

Reclamele alimentare trebuie in realitate sa respecte niste standarde la fel ca si produsele pe care le promoveaza, iar cei care le creeaza ar trebui sa tina cont de aceste standarde tocmai pentru a ne proteja pe noi toti de inselatorie mascata si a asigura astfel un mediu economic mult mai stabil, unde increderea si profesionalismul sa primeze in fata altor interese. Este calea cea mai simpla prin care sa avem cu totii acces la o marfa superioara calitativ, iar cine nu intelege acest lucru degeaba mai activeaza in domeniul promovarii de produse alimentare.

Autor:  Lucia Mihailescu